Lördag

Nu har jag officiellt lämnat min förra arbetsplats och på söndag kväll kan jag njuta av att få ställa väckarklockan en hel halvtimme senare en vanligt. Det känns inte helt fel... Pirrigt ska det bli på måndag då jag får träffa mina nya elever, men samtidigt kul att få komma i gång och jobba på allvar. I går kväll var hela mitt gamla arbetslag (vad konstigt det känns att skriva så) hembjudna till en kollega på middag. Där serverades lax- och räksoppa och till efterrätt fick vi citronpaj. En helt perfekt avslutning för mig och en passande kick off för de andra :-)

Här hemma har det stått still under den intensiva vecka som varit, men jag har i alla fall hunnit prova mig fram med lite höstpynt vid ytterdörren.



I väntan på att ljungförsäljningen ska komma i gång har jag bara klippt några kvistar från vår rönn och pyntat med trollhassel. Rönnkvistarna måste dock bytas ut med jämna mellanrum... Nu när höstmörkret börjar bli mer och mer påtagligt känner jag att det börjar vara dags för våra ljuskuber att få komma fram igen, men det får bli morgondagens projekt. Nu väntar en skön kväll i tv-soffan, så jag önskar er alla detsamma!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jenny

Det är verkligen höst på intåg även om jag inte vill förstå det än som har 1 veckas semester kvar. Ha en jättebra första dag på nya jobbet! Kram Jenny

skriven
#2: Lisa

Tack så mycket. Jag är piggare redan nu. Spännande med nytt jobb. De flesta förändringar brukar ju bli bra även om det kan kännas vemodigt. Jag tror att det är nyttigt att byta jobb nu och då även om man trivs. Lycka till!!!

skriven
#3: Dahlarna

Vad skönt att det löste sig med det gamla jobbet... Blev lite nervös när du skrev på FB. Och vad spännande att börja på nytt jobb! Är det en kommunal eller friskola? LYCKA TILL på måndag!



Fint du har gjort framför dörren. KOm just på att jag fortfarande har penséerna kvar & de är nog vissna. Har haft så mycket omkring mig sedan skolstart att jag helt glömt bort det... Måste jag ta tag i imorgon!



Nu har jag också köpt de där fina Changemanschetterna med klocka ord! Så tänkvärda! Gillar dem verkligen. Tack för tipset! :-)



KRAMISAR I MASSOR!



skriven
#4: Mari

Jättefint och enkelt....snygg ljuslyckta, har en likadan men inomhus, lär väl inte få stå kvar utomhus om jag skulle ställa den där. Får njuta av snyggingen inne ist.

Så du har fått nytt jobb, har jag missat men så har jag inte varit så bloggalert denna veckan heller.



Ha en bra dag och kram!

skriven
#5: Ulli

Hej!

Vad fint med rönnkvistarna och trollhassel. Spännande med nytt jobb. Lycka till!



Kram Ulli

skriven
#6: HUSnrNIO

Så fint höstigt du hade det på trappen. Ha en bra första dag på nya jobbet.

skriven
#7: Malin Inspiration & design

Vilket fint arrangemang!! :)

Nu är man sugen på att "höstpyssla" lite. :)

Lycka till med nya jobbet!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :