Award

Jag har fått en award av Hanna med bloggen whiterainbow. Awarden består av frågor som ska besvaras och här kommer mina svar:
 
Där trivs jag bäst...
Hemma, blir svaret för min del också. Det må vara ett uttjatat uttryck, men mitt hem ÄR verkligen min borg.
 
Om jag fick välja yrke fritt...
Hmm... svårt. Jag har svårt att se mig som något annat än lärare, men med den arbetsbelastning som mitt yrke börjat innebära så vet jag inte om det är lärare jag kommer att vara under resten av min yrkeskarriär. Något annat drömyrke har jag egentligen inte, men när jag var yngre ville jag jobba i hotellreception. 
 
Då blir jag riktigt arg...
När någon inte visar respekt mot sina medmänniskor. 
 
Jag mår som bäst när jag...
har en helt oplanerad dag tillsammans med familjen framför mig. Känslan på fredag kväll när vi precis ätit middag och sitter kvar och bara känner lugnet är också en av de stunder när jag mår som bäst.
 
Om jag fick en miljon skulle jag...
unna mig och mina närmaste en riktigt lyxig resa och något annat efterlängtat. Jag skulle också vara tråkig och spara lite ;-)
 
Gör jag helst på semestern...
åker till mitt barndomshem, något roligt hemmaprojekt och gärna en resa till någon storstad.
 
Värsta impulsköpet...
Alltså, jag minns helt ärligt inte något värsta impulsköp. Därmed inte sagt att jag inte impulsshoppar...
 
Detta gör mig lycklig...
Insikten om att jag har Mathias, Emmy och Ebba vid min sida no matter what.
 
Jag drömmer om...
mycket, men just nu faktiskt mest om sportlovets lata dagar och på längre sikt om när regeringen ska besluta om att slopa skriftliga omdömen och individuella utvecklingsplaner för åk 7-9. När de gjort det kommer jag att få mitt liv tillbaka, för så mycket tid har all denna dokumentation kommit att äta av min tillvaro och mitt mående.
 
Med awarden följde uppdraget att:

- skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare
- berätta på min blogg vilka jag nominerar och länka till deras bloggar
- svara på frågorna jag fått av den som nominerat mig
- hitta på nya frågor till dem jag nominerar
- skriva på deras bloggar att de är nominerade
 
Jag skickar vidare awarden till:
 
http://metalanna.blogspot.se/
 
http://fyraifamiljen.se/
 
Ni får samma frågor som jag själv besvarat!

Kommentarer :

#1: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Challenge accepted =)

Svar: Härligt! :-) Hojta till när du svarat!
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :