Från mamma och mormor

Efter helgens besök av mina föräldrar har små vårdetaljer tillkommit här hemma.


Ebba plockade blåbärsris med sin mormor och det passade finfint i min favoritmugg från Ylva Skarp.


Bästa mamma hade fått tag på fina exemplar av blomman jag velat ha sedan jag såg dem hemma hos just henne i påskas. Namn okänt i min blomvokabulär ;-)


I påskas såg jag också två söta fjärilar på min mormors kylskåp. Det är en bekant till henne som gör sådana och då hade hon tänkt på mig och bett denna bekant göra svartvita för att det skulle passa mitt kök. Dem skickade hon med mamma nu när de skulle hit. Finaste omtänksamma mormor!

Jag börjar allt ha lite resfeber inför helgens Malmöäventyr. Om du har några tips på spännande shopping eller bra restauranger i staden som jag nu ska besöka för första gången vore det jättekul om du ville dela med dig.

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Louise

Så snälla och omtänksamma.

Gillar oxå de blommorna.



Jag hade nog gett mig in till gågatan. Där finns det blandat utbud av butiker & restauranger. Om ni väl käka fondue rekommenderar jag Elysee.



Ha det så bra kram

skriven
#2: Jenny

Fina blommor och verkligen söta fjärilar!

Inga tips men hoppas verkligen vi ses och får hälsa :-)

Kram Jenny

skriven
#3: Petran på DesignInsight

De de är blommorna har jag också spanat in ;) verkar tåliga! Vad roligt att åka till Malmö, tyvärr inget tips aldrig varit där! Men lär ju finnas många fina inredningsbutiker :) hoppas ni får det bra! kram

skriven
#4: Cecilia

Hej,



Hoppas att du får en fin tur till "min" stad Malmö. :)



Jag rekommenderar fika eller lunch på Njutbar, Stora Nygatan 23 eller varför inte Vapiano på Rundelsgatan 1 (vid Caroli köpcentrum).



Såg att någon rekommenderat Elysée. Personligen rekommenderar jag inte det stället. Dålig service och inte alltid så fräsch mat.



Maila mig om du behöver fler tips, jag har massor!



Hälsningar Cecilia

skriven
#5: Linda

Vad kul att du äntligen fick dom där blommorna! :)



Kram!

skriven
#6: Annelie

Så spännande med malmöäventyret. Jag hade gärna åkt dit med min vän och blivit fjortisar igen ;) Vi var närmast galna i utvalda delar som ni nu ska få se:) hoppas ni får superkul ! Kram

skriven
#7: Tina

Aloe Vera?



Malmö är en jättefin stad, har varit där 2ggr. Skulle gärna vilja utforska den utan två huliganer till barn någon gång dock ;)

skriven
#8: Living by Thea

Vad kul med Malmö!

Ville bara tala om att jag börjat blogga igen.

Kika gärna in.



Karin/fd Signerat Karin

skriven
#9: Sofia - Lite om inredning

Har massa såna blomträd men vet inte vad de heter! Ikea säljer dom billigt! :)

Kram!

skriven
#10: Hanna - whiterainbow

Vilka fina fjärilar!!

Sådana blommor har jag med;) snygga och lättskötta, helt i min smak:)

skriven

Kommentera inlägget här :