En kär gammal vän har flyttat in

När jag bläddrade igenom senaste numret av Family Living fick jag syn på rottingfåtöljen Storsele från IKEA som målats om till härligt ceriserosa. Då kom jag att tänka på fåtöljen som jag fick någon gång när jag gick i mellanstadiet och som sedan dess stod i mitt flickrum. Som tur är fanns den kvar i ett av familjens förråd och förra helgen när Emmy firades fick jag den hemlevererad.





När vädret tillåter framåt vårkanten och jag kan hålla till utomhus tänker jag nog spraymåla den, men till vilken färg har jag inte bestämt än. Hur som helst känns det jättekul att stolen åter är i min ägo och att den är i så pass fräscht skick att den får stanna.

I dag är det årets första lediga fredag för mig och Ebba, vilket känns extra skönt efter första arbetsveckan. I morgon ska Emmy ha sitt födelsedagskalas på bowlinghallen med kompisarna, men först har vi bestämt att vi ska sova lääänge. Ha en fin fredag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Dessi at [Home and desire]

Så fin! Kommer säkert bli läcker i vilken färg som helst!



Tack för din fina kommentar i bloggen! <3

Kram och trevlig helg!

skriven
#2: Dahlarna - Viktoria

Läcker! Tänk & ha den rosa.... :-)!

Kommer att sakna dig på fredag...

KRAM

skriven
#3: Hampan

Tjusigt! Jag röstar för svart eller gul.

skriven
#4: Dessi at [Home and desire]

Du har en award att hämta hos mig!



KRAM!

skriven
#5: Annelie

Vilken snygging! Jag tror att den blir bra vilken färg den än får, blir kul att se den när den är klar.

skriven

Kommentera inlägget här :