Värme



Nej, det är inte så att jag befunnit mig på varmare breddgrader denna iskalla helg, men det är med värme jag ser tillbaka på helgen som gått. En trevlig after work med överraskningsuppträdande på fredag kväll satte ribban för en otroligt rolig helg. Lördagens tjejfest blev mer än lyckad med mycket surr och gott i glasen. Väl på utestället blev det läge att släppa loss till lättsam musik, vilket i mitt tycke är precis den perfekta energiboosten efter denna kalla period. En glittrande och lagom lång dragshow med roliga schlagertolkningar var också ett trevligt inslag.

Efter en slapp söndag förmiddag var det bara att svida om till innebandykläder, för då hade det bestämts att vi mammor skulle möta våra döttrar i en kamp som sedan visade sig bli rätt jämn till flickornas stora förvåning. Helt och hållet gjorde jag nog inte bort mig i alla fall ;-)

I dag har jag och niorna förberett oss det sista inför nationella provet i svenska som drar i gång med läsförståelse i morgon bitti. På torsdag väntar skrivuppgift och sen är det dags för svenskfröken att göra en gedigen bedömningsinsats. När den är klar är det skööönt!

Hoppas du haft en fin start på veckan!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Sofia

Vilken underbart rolig helg du har haft!!! :)

Och tack söta du för de fina orden om vårt sällskapsrum! :)

KRAM!!!

skriven
#2: Louise

Underbart med sådana helger ibland, det är aldrig fel med socialt umgänge. Usch, innebandy dagen efter ;) hihi.

Kram

skriven
#3: pysseliten

en svenskfröken skulle jag behöva :)) du vet hur mitt skrivande är och ett prov i matte skulle jag aldrig klara . Tur att ni fröknar finns :)

skriven
#4: Linas inredning

Det är härligt att starta veckan på nytt efter en skön helg! Hoppas den fortsätter bra :)

skriven

Kommentera inlägget här :