Iittala Essence

Min man fyllde 35 år för ett par veckor sedan och då fick han åtta Iittala Essence rödvinsglas i present av sina svärföräldrar. Enligt mig är dessa bland de godaste glasen att dricka vin ur, så även jag uppskattar hans present massor :-) Tidigare har vi haft vinglas från Boda Nova, men då de inte tillverkas längre känns det kul att börja samla på en ny serie.

Vi hade tur, för de nya glasen gick precis in i vårt lilla vitrinskåp. En centimeter till övers blev det, så det var tur att de inte var högre.

 

Denna första påsklovsdag har jag och flickorna spenderat inomhus eftersom vädret är så trist det kan bli. Vi har pysslat med suddisar och resten av tiden tycker jag mest att jag fixat frukost, lunch och mellis. Att inte ha några krav på aktiviteter är precis vad jag behöver just nu, men nog vore det trevligt om solen kunde visa sig igen så att vi får göra av med energi utomhus också. Enda fördelen med solens frånvaro är att jag inte ser hur mycket mina femtielva fönster skriker efter att putsas, så det kanske är lika bra att regnet får smattra lite till...

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Hanna - Whiterainbow

Dom är riktigt snygga!



Hoppas ni haft en bra påsk!



Kram

skriven
#2: Sofia - Lite om inredning

åh de är sä fina! Roligt att samla på dom! :)

Kram!!

skriven
#3: Louise

Haha, någon fördel med regn trots allt! Vi får hålla tummarna för bra väder nu framöver, är trött på detta trista.



De är så otroligt fina de glasen, gillar!

Min förkylning är envis & lillfia har fått ögoninflammation men annars mår vi bra :) Inga sjukdomar hos er hoppas jag.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :