Spectra från Sagaform

När vi var på Sagaforms pressvisning blev det kärlek vid första ögonkastet när nyheten Spectra presenterades. Spectra är en glasserie bestående av vinglas, karaff och vattenglas. Detta är första gången som Sagaform gör vinglas och jag måste säga att de lyckats direkt. Ann-Carin Wiktorsson är formgivaren som står bakom denna underbara serie och vi hann få en kort pratstund med henne i torsdags. Det är alltid givande att få veta mer om hur en formgivare tänkt och vad som ligger bakom en produkt. Hon berättade att hon inspirerats av pärlor och smycken samtidigt som hon ville göra ett glas som är skönt att hålla i handen. Jag kunde genast se mig själv sitta i soffan och avnjuta ett glas rött i ett av glasen, helst i den röd/lila nyansen.







Nu ska jag krypa ihop i soffan, dock utan Spectra eller vin, och kika på premiären av Idol. Må gott!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Dessi - Home and desire

Riktigt snygga vinglas! Jag gillar dock inte när dom är i färg... Helst ska de vara helt klara!



Ja, visst har Call it Design superservice!



Kram gumman!

skriven
#2: Sofia

vilka fina vinglas!! :)

Håller med, det är mycket man vill ha och mycket man vill förbättra!! :)

Kram!

skriven
#3: Carina - inspirera

Underbara glas...nästan så jag blir lite nostalgisk!Tänker minsann på finglasen som fanns när jag var barn...

Kramen.

skriven
#4: Annelie

Kan absolut tänka mig ett par jag med :) Jag tror att de blå/turkosa tilltalar mig lite mera !

Vilken lyx att få gå på formex, förstår att du haft det underbart !

skriven
#5: Lina

Så ruskigt snygga vinglas!

skriven

Kommentera inlägget här :