Pressfrukosten

Ungefär samtidigt som mina kära kollegor hade läsårets första arbetslagskonferens satte jag mig i stället till rätta tillsammans med bloggkollegor för att delta i pressfrukosten på Formex.







Frukosten inleddes med att projektledaren Chicie Lindgren berättade om några nyheter inför denna mässa. I höst har hela 1001 utställare valt att ställa ut på Formex och det är det högsta antalet på länge. Av dessa finns mer än 200 nya utställare, bland annat inom nya och växande kategorin "Fashion, assessories, bodies and bath". Därför har en omstrukturering skett och flera av utställarna har fått byta plats och till och med utställningshall.

Trendtemat för denna upplaga av Formex är "Cosy Minimalism" och med det menas precis som det låter - en enkel och avskalad stil, fast med värme. Viktiga färger är brun, röd och koppar, vilket bland annat ses på höstens logga.


Chicie Lindgren.


Stefan Nilsson presenterar de 18 produkterna som är nominerade till årets "Formex Formidable".


Del av scenen. Trä och växter känns helrätt just nu!

Jag hoppas att ni står ut med att många av mina inlägg framöver kommer att handla om just Formex. Det var en mycket intensiv, men mysig, inspirerande och fantastisk dag.

I dag är jag seg och trött, eftersom min buss hem anlände kl 04:30 i morse. Under hela natten har jag fått lyssna till ett äkta par på andra sidan mittgången som pimplade lådvin och surrade hela natten. Vilka människor det finns... Tur att jag varit ledig och fått vila i dag. Ha en fin start på helgen alla!

Bilder: privata


Kommentarer :

#1: Petran på designinsight

jag ser fram emot rapporterna!!

hoppas du hade det roligt, skulle vara jättekul att få åka dit någon gång igen :)



skriven
#2: DAHLARNA - Viktoria

Ja, det var en MYSIG, KUL & GIVANDE dag! Härligt att få träffa dig igen! Detta får bli en tradition :-)! KRAM!

skriven
#3: Sofia

Åh vad kul och spännande!! Hade gärna varit där oxå!!! Men har du köpt biljett eller blivit inbjuden eller hur funkar det?

Kram!!

skriven

Kommentera inlägget här :