Stålrör och plast

Min mamma och låtsaspappa har precis skaffat sig en övernattningslägenhet eftersom mamma efter en förflyttning nu måste pendla 14 mil om dagen för att komma till och från sitt jobb. Det är hårda bud att efter ungefär 30 år behöva byta vårdcentral bara för att ett landsting och en kommun går skilda vägar. Tyvärr är det ett stort problem med indragningar inom vården för de som bor i Västerbottens inland där jag växte upp. Hur som helst, jag fick frågan om att vara smakråd till tvåan de skaffat sig och då plockade jag ihop en kundvagn på IKEA. Nu skickades aldrig beställningen iväg, men det som var lite roligt var att jag plockat ihop bordet Docksta och stolarna Tobias som visas i senaste inspirationsbrevet från Livet Hemma. Ser du mamma hur fint de gör sig ihop?! Nu vet jag att du hittade några andra fina stolar på en lokal möbelbutik och ett annat runt bord som fanns i släktens förråd, så det löste sig fint ändå. Här får du i alla fall några idéer om hur du kan piffa ditt nya retrohem!





Här har Livet Hemma inspirerats av den delen i 70-talets inredning som bestod av mycket stålrör, plast och skumgummi. Basen består av vitt i olika nyanser och accenter i färgat grönt glas och som ni ser finns mina favoriter i silvermetallic också med på ett hörn. Detta inspireras jag massor av och blir sugen på att åka på en piff-inköps-runda.

Foto: Nina Broberg/IKEA Livet Hemma

Kommentarer :

#1: Dessi at [Home and desire]

Snyggt!



Tiden räcker verkligen inte till här, eller orken. Kommer bli lite mindre bloggande framöver...



Kramar!

skriven
#2: Jessika

Superfint kombinerat! Retro men ändå ljust och fräscht! //Jessika

skriven

Kommentera inlägget här :