Trädäck

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag nämnt att vi känt ett behov av ett trädäck på framsidan av huset. Nu har vi bestämt oss för var det känns mest trivsamt att placera det, så i dag drog projektet igång. Trädäcket kommer att gå från ytterdörren och en bit runt gaveln på kortsidan av huset. Där har vi sol hela dygnet och får en bra överblick över flickorna när de springer och leker hos både oss och grannarna. Ett räcke kommer det nog också att bli, men absolut inte runt hela utan det kommer att få fungera mer som ett insynsskydd på till exempel bortre kortsidan. I dag har maken grävt bort en hel del gräsmatta samt tagit bort befintliga plattor och jag har hjälpt till genom att lasta av det tryckinpregnerade virket som M åkte och inhandlade i morse. Den mesta hjälpredaren i dag har nog ändå varit Ebba som krattat väldigt omsorgsfullt i jorden ;-)


Ser ni vilken färg många av oss valt att måla våra hus här i vårt område?





Jag är glad att Mathias verkar ha full koll på hur detta trädäck ska byggas och om regnet bara håller sig borta är jag säker på att han kommer att arbeta väldigt målmedvetet nu under några dagar framöver. Ha en fortsatt trevlig helg!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Dessi - Home and desire

Åh. Skönt med någon som KAN! Ert hus ser så fint ut! :)



Många kramar vännen!

skriven
#2: Hanna

Det kommer garanterat att bli superfint. När ni är färdiga med ert kan du skicka hit Mattias för att bygga ett åt oss :) Det är nämligen bara jag i huset som ser nyttan med ett trädäck och jag vet inte hur man gör.

skriven
#3: Jenny

Åhhh sånt här är riktigt kul att följa - håller tummarna för bra väder och önskar er lycka till med det här projektet. Kommer bli kanon :-)

Vi valde oxå att inte stänga in vårt trädäck helt, det är skönt med både insynsskydd men att även se ut och känna att det är lite fritt.

Kram

skriven
#4: pysseliten

kul detta kommer bli ! Har ni målat teglet vitt med ? det är så fint vill med ha men måste övertala mannen med och det är så svårt ;(

skriven
#5: Emma

Kommer bli jättefint, ser fram emot fler bilder:) Ha en skön söndag, kram emma

skriven
#6: Carina - inspirera

Vad flitiga ni är! Det kommer säkert att bli kanon!Kramen.

skriven
#7: Sofia

Åh spännande!! Kommer bli toppen!!

Kram!

skriven
#8: Dessi - Home and desire

Tack för dina alltid så fina och peppande kommentarer hos mig. Jag blir SÅ glad!



Många kramar vännen!

skriven
#9: Strran

Vad effektiva ni är! Kramar

skriven
#10: Sofie

Vad härligt med ett trädäck! Kommer bli kanonfint, ser fram emot att se slutresultatet :)



Kram, Sofie

skriven
#11: Hanna - whiterainbow

Kommer förmodligen bli kanon fint! :-)

skriven

Kommentera inlägget här :