Regnig invigning

Vi hade sagt att kvällens middagsbjudning/altaninvigning skulle börja omkring 17:30 och ungefär fem minuter innan gästerna anlände började regnet sakta men säkert att falla från himlen. Snittarna och bubblet fick bäras in till vardagsrummet i stället och det gick ju minst lika bra, men vi är onekligen regnförföljda när det gäller att få inviga nya altanen. Bilder på hur jag piffat altanbordet vi aldrig fick slå oss ner vid i kväll får ni i alla fall se (och vi hann faktiskt med en solig pizzamiddag där i går).







Krukpåsen har jag köpt på en handelsträdgård här i stan och ljuslyktorna köpte jag på Lagerhaus för ett par år sedan. Vår fredagskväll blev mycket trevlig även om regnet fortsatte att ösa ner och trots det får vi nog ändå till slut förklara vår altan officiellt invigd ;-) En god grillmiddag och smaskig hallonefterrätt toppat med solosång av vår snart fyraåring gjorde ändå kvällen till en gyllene sådan. Trevlig helg!

Bilder: privata

Förresten, för att vara juli månad ser jag att jag har ovanligt många besökare. Kul! Berätta gärna vem du är som tittar in ;-)

Kommentarer :

#1: Dessi - Home and desire

Så typiskt med regn...



Ja, du vet ju att jag kikar in hela tiden ;)



Ha en skön helg vännen!

Kram!

skriven
#2: Sofia

Såå himla tråkigt med det här regnet som återkommer ständigt!!! :(

Men låter som ni hade en toppenkväll ändå!



Ja jag säger som Dessi. mig vet du ju iaf att jag kikar in. :)

Kram!!

skriven
#3: Hanna - Whiterainbow

Fin piffning, typiskt att ni alltid ska få regn! :(

hoppas ni får sitta ute nu och njuta i sol och värme!



Kram

skriven
#4: Jenny

Fint på bordet men trist att ni inte lyckas sitta där när ni tänkt. Men det blir garanterat fler tillfälllen den här sommaren :-)

Kram Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :