Dalarna

Dalarna är ett landskap som jag tidigare inte besökt i vuxen ålder, men efter årets semestertripp har det jag nu sett av denna underbara del av vårt land verkligen fångat mitt hjärta. I går kväll kom vi hem efter att ha spenderat ett par intensiva dagar i Leksand och Borlänge. Leksand Sommarland var huvudmålet och vilken heldag vi hade på detta fantastiska aktivitetsland. Det ligger vackert beläget vid Siljan, som är en mycket större sjö än jag föreställt mig, och här finns många möjligheter till bus, spänning och bad. Helt klart ett semestertips för barnfamiljer! Våra flickor och äldsta dotterns bästis var rörande överens om att hit vill de åka fler gånger. Att maken hade tur på chokladhjulet och fick med sig två kilo Toblerone hem var en perfekt avslutning på en i övrigt mycket lyckad dag.



I går innan vi skulle resa hemåt hann vi med ett besök hos Mathias faster som för ett par år sedan lämnade Norrland för att bo i lugnet alldeles i närheten av sommarlandet och Siljan. Bara några kilometer från henne på en snirklig väg längs sjön hittade jag ett guldkorn som jag inte hade någon aning om fanns där. Mina inredningsögon hade inte tagit semester och bilen fick vändas om för ett inspirerande besök. Vems butik det var jag besökte ska jag berätta mer om i ett kommande inlägg! Har du kanske någon aning?

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Karin

Visst är det vackert i Dalarna. Själv är jag gift med en dalmas så det blir en del turer dit.



Håller med om att Leksands Sommarland är toppen.



Kan det vara Ylva?

skriven
#2: House of Jammi - blogg och webshop

Det låter som en härligt semester.

skriven
#3: Dessi - Home and desire

Så mysigt! Tobleronen låter inte fel ;) KRAM vännen!

skriven
#4: Lina

Låter som att ni haft det toppen!

skriven
#5: Petran på DesignInsight

Å vad kul med en semestertripp! Har heller aldrig var i dalarna i vuxen ålder, kanske typ när jag var 12..spännande, jag har ingen aning vad för fint fu hittat!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :