Jag blir sugen...



I augusti förra året besökte jag Formexmässan för första gången med fina bloggvännen Dahlarna som sällskap. Jag fick helt klart mersmak och är jättesugen på att åka även nu i januari. Vårens Formex går av stapeln 20-23 januari och har temat Glorious Mix. Den egna blandningen är fortfarande ledstjärnan men nu tar vi ut svängarna i en mer fantasifull, vågad och optimistisk stil där konst och design lyfts fram, med en stor dos humor. (Citat från pressinbjudan)

Jag är väldigt nyfiken på att få se hur Jarmo Toivanen och Elin Wallén från Creative Force tolkat temat i seminarie-, utställnings- och bufféområdet. Deras utställning på förra mässan då temat var Happy var verkligen glad, inspirerande och upplyftande.

Däremot tror jag att det kan bli svårt att ta ledigt från jobbet i två dagar, men jag skulle visserligen kunna åka ner på fredag kväll och besöka mässan på lördag. I en småbarnsförälders liv boende i Norrland känns det tyvärr lite hektiskt, men vi får se om jag lyckas lösa det på något sätt. Att få inspireras bland en glorious mix vore precis den start på året som jag skulle behöva!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Petran på DesignInsight

ååå =) Jag kan inte åka denna gång! får inte ledigt eftersom det är nya chefen på jobbet som ska åka denna gång.. Så synd att missa all inspiration som finns att hämta!



men sån tur har det börjat dyka upp lite nya vårkataloger på jobbet =) hinner iaf pricka av lite på vad som skall köpas! =)



hoppas du kan åka!

skriven
#2: Emma

Åh vad roligt, klart du ska försöka ta chansen:) Skulle verkligen vilja åka, hoppas jag blir bjuden nån gång;) Men du får absolut rappotera om du åker:) Ha det bra, kram emma

skriven
#3: Isa

Jag var ofta på mässorna förr nu har jag inte dem kontakterna att kunna gå påformex längre :( Däremot så går vi på inredningsmässan både på hösten och våren vare år med hela familjen då min sambo jobbar på dem. Det har blivit lite som en tradition nu som vi alla gilalr. Nja ella gillade det inte sist då hon inte fick leka så mycket ;)



Ska bli kul att få läsa om alla nyter i fall att du åker. Håller tummarna för det!! För din raport skulle vara så inspererande!!! Kram

skriven
#4: Frida

Om du far vill jag se bilder :)

KRAM!

skriven
#5: Daniel

Hoppas det ordnar sej. Du skulle va värd att se den!

skriven
#6: Dessi

Åh jag hade gärna åkt på Formex! Vilken lycka det hade varit...

skriven

Kommentera inlägget här :