Tack elever!

Jag fick min kamera, en Canon EOS, när jag fyllde 30 i december. Jag har egentligen inte satt mig in i allt för många av funktionerna och tycker att jag haft svårt att få till bra bilder i allt för ljusa miljöer. Här om dagen såg jag att en av mina elever hade med sig en liknande Canon och då passade jag på att få mig en snabb fotokurs av några av tjejerna. Nu har jag i alla fall koll på hur man ändrar ljusinställningarna och har fått tips på vilka lägen som är bäst. Det är lärorikt att vara lärare :-)

Här följer några bilder från min testrunda:











Det är fantastiskt kul att experimentera och nu har jag helt klart mer att utgå från än jag hade innan. Hoppas att ni har en fin helg!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Petran på DesignInsight

vad roligt. Skulle också behöv en fotokurs! Fick just en ny kamera en nikon 7000 eller nåt sånt. Har ingen aning om hur den funkar! Men du hade tagit fina bilder!

När åker du på formex? jag är avundsjuk men just denna gång känns det helt ok att stanna hemma ;) kram

skriven
#2: Sofia

Vilka fina bilder! Gulligt av eleverna att ge dig en fotokurs! :)

Skulle väldigt gärna ha en riktigt bra kamera men det finns inte med i budgeten just nu. Allt annat måste gå före.. ;)

Kram!

skriven
#3: Helen.HUSnrNIO - Tävla om fina CARS 2 vinster

Vad bra att få lite hjälp sådär=)

Det skulle jag också behöva ha. Vill lära mig mer om allt p kameran men har ingen att fråga om tips så det blir väl till att läsa instruktionsboken...

Ha en fin måndag!

skriven

Kommentera inlägget här :