Hemma hos en ikeainredare

I senaste numret av Femina finns ett par reportage där vi får inblick i hur några inredare bor. I reportagen "Hemma hos proffsen" får vi bland ta del av hemma-hos-bilder från Helena Bengtssons (inredare på Ikea Concept Center) ljusa och luftiga hem i Holland. Där bor hon i en 60 kvm stor lägenhet från förra sekelskiftet. Den har högt i tak och här har hon lyckats blanda ikeamöbler med personliga och ärvda prylar. Jag tilltalas också av ljuset och de lugna färgvalen.



Ser ni att hon har Vågö inomhus? Nu när vädret börjar bli allt svalare är jag väldigt sugen på att flytta in en av mina också. Du kan titta närmare på bilderna här eller i Femina nr 9 2011.

Äntligen helg efter tre arbetsdagar! Även om sommaren är skön så finns det ingen av sommarens fredagar som slår känslan av att få komma hem efter en arbetsdag en helt vanlig fredag. Ha en fin start på helgen!

Bild: lånad från femina.se

Kommentarer :

#1: pysseliten

Ja jag tycker det är så kul att kunna fixa till det lite extra till helgen eller mitt i veckan om man har ledigt .Kalas och vid att vänner och mina stora varn kommer hem och äter . Man får ju muta stora kidsen med mat :)för att dom ska ha tid .Och eftersom dom är stora och inte bor hemma har jjag ju en del tid . Och min man gillar att fixa maten :)

Kul att kunna hjälpas åt .

skriven
#2: Sandra | Inspirera Mera

Vad härligt att få kika hur proffsen bor. Det känns som att de verkligen kan sina saker.

skriven

Kommentera inlägget här :