Eivor

Min allra första fröken hette Eivor. Hon är kanske en av de många anledningarna till att jag nu, 24 år efter skolstarten i årskurs 1, skriver här i bloggen. Med tålmodighet och lugn guidade hon oss genom lågstadiet och det var med glädje jag hittade en gammal skrivbok nu i sommar. "Det märks att du gillar att skriva, Anna! Du vill nog bli sagoförfattare när du blir stor", hade Eivor skrivit. Sagoförfattare blev jag inte, men däremot en svensklärare som gillar att skriva.

Eivor är också namnet på en av IKEA:s nya textilkollektioner. En av kuddarna finns redan i mitt hem och den kan ni se här. Designern Kajsa Aronsson fick i uppdrag att skapa en kollektion med en känsla av hantverk. Hon inspierades av sin egen vardag när hon skapade Eivor medan jag fortsätter, att någonstans i bakhuvudet alltid bära med mig den fina start min fröken Eivor gav mig i skolans värld.







Foto: IKEA Livet Hemma
 

Kommentarer :

#1: alexandra

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

skriven
#2: Carina - inspirera

Riktigt snyggt!

Jag ser fram emot IKEA-katalogen, även om det symboliserar höst!

Kramen.

skriven
#3: Dessi - Home and desire

Vilken fin anekdot! Jag har också alltid gillat att skriva och har haft många funderingar på att bli lärare... Men det blir nog fastighetsmäklare istället! Kram gumman!

skriven
#4: Hanna - Whiterainbow

jag har införskaffat Eivor i form av den randiga filten ;) kunde inte undgå henne!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :