Trappan är klar!

Klockan 10:15 i morse la Mathias sista handen vid trappstegen, så hans tidsplan höll mer än väl. Nu trippar vi upp och ner på ett mjukt underlag och den mörka träfärgen är ett minne blott. Härligt!

Första bilden visar hur det kan gå när mamsen ska inredningsfotografera och de två döttrarna också vill vara med på ett hörn, även om den äldsta bara är med genom sin innebandyklubba ;-)















Note to self: välj inte en blommig tapet till hallen när du får chansen att göra om i sommar! M har gått med på att tapetsera om fondväggen jag tröttnat på när vi ändå ska lägga klinker och golvvärme ända fram till tvättstugan. Men det är ett senare projekt... Nu njuter vi av söndagen!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Stina

Trappen blev kanonfin!

skriven
#2: ylwawiie

vad snyggt det blev! :D

skriven
#3: Jennie

Blev jättefint!!

skriven
#4: Jenny

Oj vilket arbete ni gjort!! Kan bara tänka mig vilken jätteskillnad det måste vara om hela trappen var trä innan! Snyggt :-)

Kram Jenny

skriven
#5: Frida

Fint!!!

Roligt att se barnen. Även om en bara ville visa innebandyklubban. ;-)



Gå försiktigt!

skriven
#6: pysseliten

super fint !! Viklen skillnad det blev så kul .

skriven
#7: Hampan

Jämarns va snyggt! Vad har du för tapetidéer då? Randigt? Enfärgat?...

skriven
#8: Dessi - Home and desire

Så snyggt det blev! Vårt hus blev också helt annorlunda med den vita trappan, än vår mörkbruna... Kraam!

skriven
#9: Sofia

Jättefint!! Ska bli spännande att se hallen sen då när ni ska göra om där med! :)

Kram!

skriven
#10: Carina -inspirera

Jättesnyggt! Vilken skillnad...

Jag gillar verkligen er blommiga tapet! Även om jag kan förstå att man kan se sig mätt på den...

Kramen.

skriven
#11: jenny

sååå fint det blev!!! Ni ska verkligen vara nöjda.

kram

skriven
#12: lolla

hejsan

verkligen fint blev det...precis sådär vill jag åxå göra med våran trappa..var det svårt???

vad för slags matta har ni? köpte ni den på metervara liksom??? limmade eller häftade ni fast den???

många frågor som jag hoppas du är snäll och svarar på :))

kram lolla

skriven
#13: Helen.HUSnrNIO

Förstår att du hajjar till! Så underbart fint det blev!!! Vi har en vidrog trappa och jag drömmer om att måla den vit. Dock har jag inte sambon med i detta projekt så jag vet inte om jag ska orka/våga dra igång det. Sannerligen njutningsfulla bilder du visar:D

skriven
#14: Janina

Om jag varit er så hade jag slagit till med en riktigt färgglad tapet. Även om man föredrar ljust och vitt så kan en liten färgklick ge rummet riktigt karaktär. Och så är det härligt att bli välkommen hem av glada färger. En personlig favorit är eldblomma av Josef Franck.

skriven
#15: Hanna - Whiterainbow

Snyggt! det är verkligen ett lyft när man målar om trappen, min syster och hennes sambo har nyligen målat deras trapp vit. Den var brunbetsad före.. så det vart STOR skillnad :) rummet där trappen är i blir så "stort".



Kram

skriven
#16: DAHLARNA - Viktoria

WOW vad snyggt! Så vill jag med ha det! Vad duktig Mathias är som kan fixa själv. Var det inte klurigt att få dit heltäckningsmattan på trappstegen? KRAMISAR

skriven

Kommentera inlägget här :