The stairway to...





...övervåningen är nu på väg att bli vitare och mjukare :-) Som alltid när min man kör i gång går det undan i svängarna, så jag hann inte fotografera hur trappan såg ut innan han började. Bilderna visar hur det ser ut nu när han hunnit halvvägs. Under några kvällar denna vecka har han målat ledstången, spaljen och halva trappstegen vita. Ovansidan av stegen ska nu kläs in med en antracitgrå matta och det är tänkt att ske i kväll när flickorna sover och behovet av att springa upp och ner inte är så stort. Förra helgen sa Mathias att trappan ska vara klar senast nästa söndag (läs i morgon) och det ser ut att bli så. Jag gillar att hans tidsplaner håller!

En annan positiv sak är att jag under torsdag och fredag hann jobba undan väldigt många omdömen, så nu har flera stressiga stenar fallit från mitt bröst. Det känns däremot att jag haft det fullt upp i veckan, för i går kväll gick jag och la mig klockan nio och det hör inte till vanligheterna när det gäller mig och fredagkvällar.

Ha en skön lördag kväll!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Elin

Hej!

Trappan kommer att bli jättefin tror jag. Undrar vilken färg ni använt, funderar på att måla vår trappa också.

/Elin

skriven
#2: Dessi - Home and desire

Jösses, så snabb och effektiv din man är! Så är det inte här kan jag säga ;) Men jag får vara glad för det jag har ändå, haha.



Ha en skön helg!

skriven
#3: Anna

Elin: Vi har använt halvmatt snickerifärg (vit) från Sadolin.

skriven
#4: Sofia

Kommer bli jättefint!!! :) Roligt när det blir färdigt fort!! :)

Kram!!

skriven
#5: Signerat Karin

Vad fint det blir. Kul med förändring och snyggt med vitt och ljust.



Kram

skriven
#6: DAHLARNA - Viktoria

Åhh vad fräscht!! Det kommer att bli så snyggt!!!

Skönt att bli av med en massa skoljobb. Men man blir ju liksom aldrig klar, finns ju alltid lite till att göra...Jag bara lääängtar efter att min förkylning släpper & att jag kan börja prata igen. Jobbigt att skriva lappar hela tiden. Ska dessutom på jätteintressant fortbildning i Stockholm onsdag-torsdag & det får jag bara inte missa..

BAMSEKRAM & hoppas att ni har en riktigt skön helg!

skriven
#7: Helen.HUSnrNIO

Läste att ni använt halvmatt snickerifärg. Vad hade ni för grundfärg och hur många strykningar respektive om jag får fråga? =)

skriven

Kommentera inlägget här :