Längtan

I vuxen ålder har nog min advents- och jullängtan aldrig varit så stor som just detta år. Det verkar vara samma sak för många andra, för både på bloggar och facebook läggs det upp julinspiration och det skrivs om tjuvsmakning av till exempel glögg och skumtomtar. Just skumtomtar som jag annars älskar måste jag hålla mig från fram till den 15 december, eftersom jag har ett vad med mig själv om att inte äta godis innan 30-årsdagen, men glögg tror jag minsann att jag ska köpa hem redan i helgen.

Jag funderar mycket på olika pynt och hittade en bild i min Formexmapp som jag inspireras mycket av.

 
Bilden är fotograferad i Floridecos monter.

I dag är jag hemma med Ebba som fått feber igen. Hon är pigg, men jag är ändå lite bekymrad över att hon fått feber så här tätt inpå förra febertoppen. Därför åker vi på vårdcentralen och lämnar några prover i eftermiddag. Det känns skönt att få kolla upp henne ordentligt, så jag hoppas att vi får bra hjälp.

Jag önskar er en skön fredag och en bra start på helgen! KRAM

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jemps

Alltså jag med är sjukt sugen på att julpynta! Jag gjorde en kompromiss där jag köpte en lykta som inte är jul men mycket mysig. Och vet du vad, den är i form av ett (hög)hus, alltså helt klart något i din smak! Jag ska skicka en bild på den till dig så får du se. :-) Trevlig helg på dig med, här väntas båda mina systrar på besök och imorgon ska vi "träffa" Håkan på Hovet - yeees! :-) Kram kram!

skriven
#2: Jenny

Även här längtas det efter att få pynta. Vet inte om det är för att man har barn som det känns så speciellt? Ska hur som helst bli spännande iallafall :-) Härlig inspirationsbild!



Ha en trevlig helg!

Kram Jenny

skriven
#3: Hanna

Krya på Ebba! Jag ser fram emot att få träffa dig snart. KRAM!

skriven
#4: Karin

Hej och tack för fina ord hos mig =)



Ja, samma hos mig, har en väldigt stor advents- och julkänsla i år. Härligt. Men förutom glögg så håller jag på mig fram till advent...ska försöka iaf.



Hoppas lillan kryar på sig snabbt.

skriven
#5: CrimsonAnna

Jag har också haft jullängtan i år. Det har pendlat eftersom jag inte visste om jag skulle arbeta eller inte men jag fick ledigt på julafton så jag återupplivar mitt gamla löfte om njut-jul.

skriven
#6: Lina

Jag börjar känna jullängtan så smått. Har aldrig vuxit ifrån det där med julkalender så i år sörjer jag lite att jag missar det (vi åker på smekmånad i december) men funderar på att köpa en iaf och så får jag väl äta upp alla 15 missade bitar när vi kommer hem precis innan julafton :)



Vad duktig du är som lyckas hålla dig undan godis! Då smakar säkert den första skumtomten extra gott!

skriven
#7: CrimsonAnna

Jag har ckså fått jullängtan-i år blir det julmys och njutjul har jag tänkt. Det kommer snart ett inlägg om det i min blogg.

skriven

Kommentera inlägget här :