Äntligen helg igen

I lördags bakade vi årets första omgång lussebullar och denna helg kör vi vidare på saffrantemat och då såklart i form av årgångsglöggen från Blossa.



Den får stå och vänta på köksbänken en stund till, för jag ska alldeles strax åka och hämta Emmy som är på party hos en kille i klassen. Det är innebandylaget som laddar upp inför söndagens match, gopluttarna som redan vid sex års ålder förstått det här med lagkänsla. De kör mixade lag än så länge och det fungerar riktigt bra.

Sedan mitt senaste inlägg har vi hunnit sälja både vår barnvagn och soffan, så därför har jag med gott samvete klickat hem en ny soffa från IKEA. Jag hoppas att leveransdatumet som är på torsdag håller i sig för att vi ska slippa allt för många helger som sofflösa.

Ha en riktigt skön helg!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jemps

Åh, den soffan har vi också funderat på, nu får ni prova först få vi höra om ni är nöjda! :-)



Och "10:an - saffransglöggen" har jag med köpt, men den får vänta till nästa helg, tror jag... ;-)



Trevlig helg på er, kram kram!

skriven
#2: af nord

Vad härligt! vi ska också baka lussebullar idag... jag var helt inne på karlstad soffan när vi skulle beställa men det blev en vaxholm. Ska nog beställa en karlstad till tornrummet. Tycker så mycket om den för den är så enkel, rak och snygg.

Kram

Helena

skriven
#3: Lisa

Herregud va gott med lussebullar!!! Har förresten gett dig en utmaning som du får anta om du har tid/lust. Trevlig helg!!

skriven

Kommentera inlägget här :