Fina fredag

Denna fredag har varit årets finaste fredag hittills i dubbel bemärkelse. För det första har det varit en varm och solig dag med en temperatur upp mot 20 plus. Dagen började med åska och regn, men ovädret förde sannerligen något gott med sig. För det andra har min fina vän Erika varit på besök hela dagen. Vi började med lunch på stan och sedan fick jag visa henne shoppingutbudet här i min nu inte allt för nya hemstad. Vi riktade in oss på inredning och jag tror att hon blev rätt nöjd med utbudet :-) Själv kom jag hem med två fynd och ett av dem skulle jag inte ha hittat om det inte vore för Erika, för den hade hon sett i en tidning och fastnat för. Det är en....


...gammaldags blomspruta som nu finns på Indiska. Den föll jag också för, så det blev som för tjugo år sedan när vi var små och shoppade samma saker.

Mitt andra fynd var av mer praktisk karaktär, för nu har jag äntligen hittat den perfekta förvaringen för tjejernas badleksaker.


Denna minitub finns på Clas Ohlson, eller Clabbe O ;-)

Vi passade även på att boka in oss på en spasemester på Södra Berget till i sommar, för året då man har fyllt eller ska fylla 30 måste man få unna sig lite kroppsvård, eller hur? Vår dag tillsammans avslutades med pastasallad här hemma och efter att Erika åkt norröver igen passade jag på att röja på altanen. Termometern är just nu på 17 grader och balkongdörren står öppen, vilket ger mig en oerhörd sommarkänsla då härliga dofter sprids i vårt vardagsrum. Fler sådana här härliga dagar tack!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: FURNISH.etc inredningsblogg

Låter som en riktigt behaglig och bra dag! :)



Tack för omtanken och de varma kramarna du skickade, värmer! Kram Emmy

skriven
#2: Jemps

Vilken underbar dag! :-) Vad kul att ni barndomsvänner fick träffas och fina köp du gjort. :-) Kram!

skriven
#3: Sandra | Inspirera Mera

Åh så fin blomspruta, en sån hade mamma då jag var liten. Tack för tipset!

skriven
#4: Carina - inspirera

Jag blir allt lite avudsjuk...sådana dagar kan man inte få för många av!

Fina praktiska prylar du hittade också! Låter som en helt underbart trevlig dag!

Kramen.

skriven
#5: Jenny

Låter verkligen som en skön fredag! Den vattensprutan var jättesöt :-) Hoppas ni haft samma värme som vi idag!! Kramar Jenny

skriven
#6: Alexandra

ÅÅååååh vad det låter härligt med sommarvärme!!!

skriven
#7: jenny

Vilken trevlig dag ni verkar haft. Fina fynd gjorde du också:-)

Kram

skriven
#8: Annas inspiration

Skoj att shoppa med en vän,

fin blomsprutan är!



Ni gjorde rätt som bokade in er på spa, det är en helt underbar lyx.



Ha en finfin start på veckan

Kramar Anna

skriven
#9: Alexandra

Så lite så :)

skriven
#10: Johanna.B

Klart du ska unna dig lite skön avslappnande kroppsvård! Jag har en svart liknande plastkorg till vovvens leksaker. Tålig och bra. Perfekt helt enkelt! Visste inte att Clas Ohlson hade sådana, men nu vet jag. Tack för tipset!



Kram

/Johanna

skriven

Kommentera inlägget här :