Nytt under trappan

Jag har länge varit på jakt efter en stor glödlampa att kunna ha i sin enkelhet i en av alla mina lampfötter jag har till övers här hemma. I lördags hittade jag äntligen en glödlampa på Elkedjan, men när jag kom hem hade jag visst inte någon lampfot med rätt sockel... Tur då att Rusta finns och har öppet länge även på lördagar! Jag hastade dit och fixade en ny lampfot och sedan hade jag äntligen lampan jag så länge sett framför mig. Den lyser ganska starkt även om det bara är 15 W och därför passar den perfekt under trappan och den halvmörka hallen utanför Emmys rum.







Denna Malmbyrå måste dammtorkas många gånger per vecka kan jag upplysa om.

Jag är precis hemkommen från frissan och har nu äntligen fått bort lite av mitt trötta vinterhår. Skönt! Nu väntar jag bara på att mina tre ska komma hem från veckans första simskola. Sedan är det nattningsrace som gäller innan jag däckar i tv-soffan. Apropå nattning, jag ska visa bilder på Emmys nya säng som kom i torsdags framöver. Hon sover som en prinsessa i den och även Ebba som nu har storasysters gamla säng är mer än nöjd. Jag hoppas att ni haft en fin start på veckan!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Jenny

Kul med nya ting i hemmet, skulle vara skoj att se den tänd med :-) Även vi har samma vita byrå men vi har den grå glasskivan ovanpå som "gömmer" dammet liiite iallfall så man slipper bli galen ;-) Kram Jenny

skriven
#2: Emma

Jättefint, älskar glödlampor:) Ha det bra, kramar emma

skriven
#3: Helena

Vad fint det blev med lampan! Har faktiskt samma problem med att tvbänken är precis under den öppna trappan så det är ett evigt torkande på den bänken!

Sköt om dig!

Kram

skriven
#4: Pysseliten

Kan meddela att den svrta Malm blir det minst lika mycket damm på :( Lampan var ren och enkel ,fint :)

skriven
#5: Designing good life - Sarah

Och här finns också den vita byrån. Kanske norpar ideén med lampan från dig... :-)

skriven
#6: Annas inspiration

Snyggt!



Ja det är hopplöst med vita möbler, börjar ångra våra vita köp ;-)



Ha en bra dag

kramar Anna

skriven
#7: lotta

såååå fint det blev!" tänk att man aldrig tröttnar på vitt, så fräscht!

skriven
#8: Sandra | Inspirera Mera

Vad fin lampan blev!

skriven
#9: Carina - inspirera

Vilka härliga vårtecken du har hos dig...vitt är ju så fräscht! Och frissan behövde besökas av mig med...framför lite vår!

Ser fram emot bilder på nya sängen.

Kramen.

skriven
#10: Dahlarna

Den här delen av ert hus tror jag inte att jag har sett förut... Snyggt med allt i vitt :-)! Barnen har svarta möbler i sitt rum & de är tyvärr mycket värre än vita möbler. Ska aldrig mer köpa så mörka möbler. Jätteläckert med lampan.

Nu har du en kul chans att komma & hälsa på i Norrköping :-)! Har du sett tävlingen på min blogg? KRAMAR

skriven
#11: J

a jätte fint, men tycker inte lampan ser så jätte stor ut ;) hihi! Men fin fint vart de!!

skriven
#12: Rebecka

Jättefin lampa, jag gillar också när man bara har en glödlampa utan skärm så där.Snyggt!

Kram Rebecka

skriven
#13: jenny

Snyggt det blev. Vad bra att du äntligen fick tag på en glödlampa:-)

Kram

skriven
#14: Hanna

Stilrent och snyggt! Allt går i vitt. Fräscht! Önskar att vi också hade yta att utnyttja under trappen. Det enda som ryms hos oss är barnvagnen.

skriven
#15: InneoUte-Malin

Enkelt och fint precis som det ska vara.

skriven
#16: Emma

Väldigt fint i sin enkelhet!!

skriven
#17: Johanna

Väldigt fint, var ett bra tips på vad man kan göra med alla dessa lampfötter man samlar på sig. Hur kommer det sig att man måste köpa på sig nya? :)

skriven
#18: HUSnrNIO

Snyggt!

skriven

Kommentera inlägget här :