Gbg-köp

Borta bra men hemma bäst - kanske ett uttjatat ordspråk, men ack så sant det är. Att få egentid med Mathias i härliga Göteborg var verkligen efterlängtat och välbehövligt och vi har haft fyra fantastiska dagar. Fyra dagar och sedan fick jag komma hem till våra två mysflickor igen :-) Nu saknas bara M som anländer i morgon kväll efter några dagars jobb i Småland. Jag fick en mjukstart på hemmafronten tack vare att min mamma och låtsaspappa, som var på plats i Umeå, hämtade mig på flyget och följde med hit hem. Nu har de åkt de 27 milen hem till inlandet igen och både jag och flickorna längtar redan mycket till nästa gång vi får ses.

Som jag nämnde i förra inlägget shoppade jag en del i Götet och det känns stabilt att ha sonderat shoppingterrängen inför nästa månads resa... Här kommer ett par köp som fick följa med hem redan nu:


Från Rut m.fl. kommer denna sköna sommarklänning som även passar fint på hängaren i sovrummet.


En vit pepparkvarn har länge stått på min önskelista, men jag har varit lite för snål för att unna mig en. När jag hittade denna för 149 kr på Bolagret var det inte svårt att slå till.

Nu har sommarlovet börjat på allvar och jag tänkte avsluta kvällens inlägg med några sommardoftande kvistar från trädgården. Syrén, hägg eller något liknande?!



Bilder: privata

Kommentarer :

#1: HUSnrNIO

Det är verkligen trist att inte Bolagret finns i min närhet:( Jag suktar ockås efter en vit pepparkvarn men är precis som du lite snål... Doftar ljuvligt av Hägg & Syren:) Ha en fin midsommarhelg.

skriven
#2: Madde

Skönt att höra att ni har haft det bra! Jag har mina föräldrar här nu! Ser ut som en syrenkvist det där! ;-) Kramar i massor

skriven
#3: pysseliten

kul med lite shopping .Men som du säger hemma bäst .

skriven
#4: Lisa

Tack så mycket för alla fina kommentarer. Ha en trevlig midsommar!

skriven
#5: DAHLARNA

Vilka FINA inköp! Gillar verkligen din nya sommarklänning! KRAMISAR!

skriven

Kommentera inlägget här :