Toalettborste?

I går kväll började jag ta bort det röda som accentfärg i köket och i stället ska nu grönt in. Jag har fått en liten hung up på höga ljusstakar och helst skulle jag vilja ha en för blockljus. Nu har jag tyvärr ingen sådan och i stället skulle jag försöka vara lite kreativ och komma på en lösning för ljusstaken som tidigare fick agera manschett till 09-glöggen. Eftersom det röda ska bort använde jag mig av spagettiburken med röd text, men själva textsidan vände jag inåt. Jo, nog fick jag höjd på hela kreationen minsann, men om det blev så lyckat vet jag inte. Det ser mest ut som en sådan här toalettborste med hållare... Nåväl, jag får försöka klura ut något nytt om jag får tid under dagen.

Jag bjuder på en bild, för visst är det väl så att allt på inredningsbloggar inte behöver vara perfekt?!



Eftersom tisdag i vanliga fall oftast är min lediga dag (om jag inte behöver hoppa in och vikariera) är båda tjejerna hemma i dag. Ebba verkar mycket piggare, men hon vaknade sent i går kväll igen och grät. Hon somnade däremot om nästan direkt i vår säng, så nu börjar jag tänka att kanske har hon inte ont i magen längre. Det kan ju helt enkelt vara så att hon har en mer orolig fas i sitt liv. Om läget inte förvärras blir det nog dagis för henne i morgon igen, för om hon inte har några symtom i övrigt kan man ju inte stanna hemma bara för att hon vaknar till på natten en eller två gånger. Sen att hon verkar ha kommit i värsta trotsen hittills gör inte dagarna hemma med henne till världens mysigaste, men att hon orkar trotsa tyder i alla fall på att hon inte är superhängig.

Jag önskar er alla en fin tisdag!

Uppdatering: Toalettborsten har nu lämnat köksbänken... ;-)

Bild: privat

Kommentarer :

#1: InneoUte-Malin

Verkligen kreativt och det påminner allt lite om en toalettborste.. ;-)



Jobbigt när barnen har sådana perioder. De blir ju ofta lite kinkiga när det går igenom utvecklingsperioder och gör framsteg och det är kanske det som Ebba gör nu. Hoppas att hon blir en gladare och nöjdare liten flicka snart. :-)



Kram Malin

skriven
#2: HUSnrNIO

Att testa nya påhitt är ju alltid kul:) Skönt att Ebba piggat på sig. Ha en trevlig tisdag.

skriven
#3: Carina - inspirera

Alltid kul att exprimentera lite, även om resultet inte alltid blir som man tänkt sig...

Hoppas att lilltjejen piggar på sig...det är skönt när hela familjen får sova på natten!

Kramen.

skriven
#4: Milla

Ibland måste man prova...Kram Milla

skriven
#5: Hanna

Man vet ju inte förrän man provat

skriven

Kommentera inlägget här :