Genrep melodifestivalen 2010

Årets första deltävling i melodifestivalen går av stapeln här i vår stad och i går kväll var jag, Mathias och Emmy på det första genrepet. Vilken show säger jag bara! Programledare i år är Måns Zelmerlöv, Christine Meltzer och sist men inte minst Dolph Lundgren. Jag tycker att dessa tre är de bästa programledarna på länge och showen som Dolph bjuder på får ni bara inte missa! När det gäller artisterna och låtarna tycker jag att vi fick ta del av ett varierat och starkt startfält. Många var bra, men de två absoluta favoriterna är nog Salem al Fakir och Ola. Öppningsnumret går inte heller av för hackor, så bänka er framför tv:n kl 20:00 i kväll!

 

Bild: privat

Uppdatering: Vilka var mina favoriter? Och vilka gick direkt till Globen? Heja Salem och Ola!!!

Kommentarer :

#1: jenny

Låter lovande:-) vad kul att få vara där och se det live.

Trevlig helg!

skriven
#2: Milla

Låter som en riktigt trevlig kväll igår. Trodde årets artister var lite sådär men ju mer jag läst desto mer tror jag att det blir en rolig blandning.

20.00 Linköping melodifestival 2010.

Kram Milla

skriven
#3: Annas inspiration

Vad kul med insideinformation :-)



kramis

skriven
#4: fru Sätterlund

Jag sitter självklart bänkad framför tv:n :) Jag älskar melodifestivalen... Att gå på genrepet är ju klockrent, då kan man se det på tv också!



Ha det gott,

Kramar Therese

skriven
#5: Dahlarna

Jag är ju ett "Mello"-fan! Synd att inte någon delfinal eller andra chans går i min närhet i år. Men jag har varit på genrep tre år i rad tidigare, så jag ska inte klaga... Mina favvisar var som dina - Salem & Ola (i den ordningen också). Heja heja den som gick direkt vidare. Gillade verkligen Dolphs nummer. Modigt! KRAMISAR

skriven
#6: CrimsonAnna

Jag tyckte också öppningsnumret var läckert. Har varit både på genrep och själva sändningen och jag tyckte nog genrepet var snäppet roligare för då kan man sitta hemma i soffan och se vad som kom med och vad som togs bort.

skriven
#7: Jenny

Jag gillade oxå inledningsnumret även om jag inte är ett stort fan av Perelli. Min favorit ikväll var Anders men tyvärr gick det ju sådär för honom... Kul att ha sett det live :-) Ha en skön söndag! Kram Jenny

skriven
#8: lotta

åh vad kul att ni var på genrepet!!!

skriven

Kommentera inlägget här :