Tredje advent

För att skingra tankarna gör jag ett sent inlägg denna tredje advent. Det jag måste få en paus från är betygsfunderingarna som just nu bara går runt runt. Det nuvarande betygssystemet har alldeles för få steg och jag välkomnar verkligen det nya systemet som kommer nästa år.

Vår tredje advent har varit en enda lång frossardag. Efter lunch kom min lillasyster hit och bjöd på marängswiss. Det var hur gott som helst och ett mycket trevligt initiativ av henne! Senare på eftermiddagen hade vi glöggmys i lekparken med några familjer här i grannskapet. Det var lite sämre uppslutning än vanligt, men för oss som trotsade kylan blev det en trevlig stund i goda grannars lag.

Vi har också hunnit med att storhandla inför veckan och allt är förberett inför i morgon bitti då det är luciamorgon på Ebbas förskola. Emmys klass tjuvstartade ju redan i onsdags kväll och jag är glad att de valde att göra det, så blir det inte så stressigt i morgon bitti. Som småbarnsföräldrar finns det nog många race att köra och när det väl inte kör ihop sig uppskattas det massor.

Hoppas att du haft en fin dag och att du får en bra start på nya veckan!



Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jenny

Här ska vi få se vårt allra första luciatåg för dotterns del imorgon, hon har lyckats pricka in sjukdom tidigare lucior... Så lucialinnet är struket och kronan är pyntat med glitter och sidenband - nu längtar jag massor till imorgon eftermiddag :-)



Svar: visst är det jag på bilden haha... tack för gratulationerna!

Kram och ha en trevlig vecka nu!

skriven
#2: Jenny

Vilken mysig tredje advent ni verkar ha haft. Glöggmys i lekparken- vilket kul initiativ! Vi har haft luciafirande idag och fortsätter imorron bitti med nästa. :)

Grattis i efterskott förresten. Har inte varit in på bloggarna på länge nu (tidsbrist). Vad kul att du blivit med systemkamera!!!

Ha en mysig Lucia!

Kram Jenny

skriven
#3: Jenny

Det var jag som skrev inlägget ovan. Glömde fylla i "rätt" adress. :)

skriven
#4: Carina - inspirera

Det låter som om ni har det väldans mysigt i adventstid! Vi hade också en skön 3:e advent...och idag ser jag fram emot luciasånger och lussekatt!

Kramen.

skriven
#5: gella

Intressant att läsa om betygstankarna! Läser själv till tidigarelärare, men betygen verkar ju klättra ner i åldrarna så man vet aldrig hur det ser ut i framtiden... Hoppas det går bra i alla fall och att du får en fridfull jul. :)

skriven

Kommentera inlägget här :