God och Jul

När jag såg de fina bilderna som Frida delade med sig av på trendenser.se för ett par veckor sedan blev jag påmind om att jag ju har ett par fina ljusstakar som står helt oanvända. Det är ljusstakarna som ICA sålde i samarbete med Röda Korset för ett par jular sedan som självklart förtjänar att komma fram igen. Med en bit snöre, stämplarna från Granit, två etiketter och idén från Frida fick jag ett enkelt och snabbt pyssel i torsdags på min lediga dag. Det är roligt när en bild kan kicka i gång pyssellusten!









Lagom till fjärde advent har magsjukan slagit till i vår familj. Det är maken som bara helt plötsligt blev dålig nu i kväll, så tji fick jag för att jag så sent som i morse tänkte att detta var första decembermånaden på flera år som vi skonats från dessa hemskheter. Man ska inte bara vakta sin tunga tydligen, utan även tankarna... Nu vill jag ha min handsprit!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Jenny

Vad fint det blev med ljusstakarna! Jag har också de där två men numera bara en som fungerar. Jag var oförsiktig en gång då jag skulle få ljuset att sitta ordentligt och spräckte den. Trist, för jag gillar dem verkligen!

Hoppas att det är en snabb sjuka för er så inte någon i familjen ligger på julen. Jag hoppas så innerligt att vi slipper detta året. För två jular sen kom mina föräldrar bilande de 70 milen ner till oss. De blev magsjuka och låg hela julhelgen tills det var dags för dem att åka hem igen. Så vi hoppas på bättre tur detta året! Kram Jenny

skriven
#2: Ullis

Du gör det så fint hemma hos er ♥ Jag älskar oxå vitt och det är riktigt snyggt! Nu håller jag tummarna och hoppas att ni övriga i familjen får hålla er friska och klarar er ifrån pappsens magbaciller!!!

Måååånga pussar♥

skriven
#3: CrimsonAnna

Oh, de ljusstakarna är jättefina:) Lånade ju en bild av dig för några år sedan. Jag har dem i både svart och vitt.

skriven
#4: af nord

Vad fina ljusstakarna var! Vilken tur att de fick se dagsljus igen.

Vad tråkigt med magsjuka... skickar en krya på er tanke och hoppas ni blir av med det illa kvickt.

Kram

Helena

skriven
#5: Viktoria - DAHLARNA

Kanonfint pyssel! Tänk att så enkla saker kan vara så effektfulla & snygga! Hoppas att du har haft en mysig fjärde advent trots magsjuka. Ät vitpepparkorn & hoppas innerligt att du slipper det! KRAMAR!

skriven
#6: Jenny

Det gjorde du fint Anna :-)

Passar på att önska grattis i efterskott, det var en fin ring du fick av mannen!

Vilken tuff sovrumstapet ni hade :-)

Hoppas helgen varit bra och att ni andra klarar er från magsjuka - desinfektion is the shit ;-)

Kram Jenny

skriven
#7: Sandra | Inspirera Mera

Åh de där ljusstakarna är så fina. Vad läckert det blev med snörena och stämplarna, verkligen pricken över i:et.

skriven

Kommentera inlägget här :