Det närmar sig

Nu märks det verkligen att julen börjar närma sig; julfester på skola och dagis, luciaförberedelser, betygssättning, julklappsinköp, pyssel och mys. Än så länge njuter jag bara och känner mig inte stressad alls, men nu när sista datumet för betygsregistrering närmar sig börjar jag känna en liten press. När det är gjort, senast nästa tisdag, ska jag absolut försöka njuta fullt ut igen.

I kväll har vi tjuvstartat luciafirandet tillsammans med Emmy och hennes klass. Vi fick njuta av ett skönsjungande luciatåg och sen smaska på gott fika. Emmy hade min luciakrona som jag hade när jag var klassens lucia i femman och det känns verkligen inte länge sedan som jag stolt skred fram med elljusen spretandes på mitt huvud. 1991 var året, så det är tur att luciakronornas design står sig år efter år ;-)

Jag avslutar kvällens inlägg med en bild på hur det slutgiltiga pyntet på köksbordet ser ut. Hoppas du mår gott i julstöket!



Vår familj har oftast bara levande ljus som ljuskälla vid middagsbordet, så därför behöver adventsljusstaken lite hjälp på traven av ljusbrickan medan vi än så länge bara får tända två ljus.

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Karin

Vi gillar också att sitta och äta med bara levande ljus, mysigt så här års.



Här har också lussefirande och dyl börjat, kul.

skriven
#2: Liw

Åh vad kul att du minns min blogg :) Klart du får länka! Jag hittade min DYMO på Granit för en billig peng... kanske du kan önska dig i julklapp =)

Allt bra med dig?



kram

skriven
#3: af nord

Vad härligt att bara använda sig av levande ljus vid matbordet. Jag försöker införa det där hemma jag med, men äldsta sonen blir arg när jag tänder ljusen och blåser ut dem på en gång.

Så så mycket för ljusmys hemma hos mig. Det är väl så när man bor tillsammans med tre grabbar, man har liksom inte så mycket att säga till om ;)

Kram

Helena

skriven

Kommentera inlägget här :