Två blir en igen

Jag har länge längtat efter ett nytt köksbord, men alla som har småbarn vet att köksbord kanske inte är det man vill lägga ner mest pengar på när barnen är små. Vårt bord som vi hade fram till i dag började ha gjort sitt (enligt mig i alla fall) och så var ju min största önskan ett vitt. Därför kom IKEA som en räddande ängel än en gång. Jag fick syn på nyheten Melltorp och sen kunde jag bara inte släppa det. På hemsidan hade de satt ihop två bord till ett och det var precis det jag såg framför mig i vårt kök. En kollega skulle besöka det blågula varuhuset i lördags, så jag bad henne kolla på bordet ifall det såg nog stabilt och fint ut. När hon var där ringde hon upp mig och sa att det helt klart var godkänt och sen sa hon att de hade släpvagn med sig så hon kunde ta med sig två bord hem till mig. Jag sa ja utan att tveka och nu står de två borden, som nu blivit till ett, på plats i vårt kök. Tack snälla Åsa!







Varje bord är 75x125 cm och kostar 449 kr styck. Vi har alltså fått ett nytt köksbord för 898 kr och kan med gott samvete byta ut det när barnen blivit lite större. Det känns jätteskönt att det får plats upp till åtta personer och att vi slipper en iläggsskiva. Nu är det bara nya stolar som väntar...

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: InneoUte-Malin

Vilken bra idé! Riktigt trevligt alternativ till ett runt bord - som jag är lite sugen på. Lätt att duka ut till långbord när man vill. Det tål att tänkas på... :-)

skriven
#2: fru Sätterlund

Vad smart :) Känner som du att man inte vill lägga ner alltför mycket pengar på ett bord så länge barnen är små.



FInt blev det, riktigt bra pris dessutom :)

Ha det gott,

Kram Therese

skriven
#3: Dahlarna

Åh vad FINT & FRÄSCHT! Två blir en är din grej just nu :-)!! Min dröm är också nytt köksbord & stolar just nu. Vill ha vitt jord & svarta stolar! Har också spanat på Ikea... Har du bara en 1/2 dag kvar nu innan lov? Vi har haft en lugn hemmadag. Riktigt skönt, förutom att grannen har borrat för bergsvärme hela dagen!!! Grrr. Ha det bäst min vän. Kramar

skriven
#4: Madde

Jättefint!

skriven
#5: pysseliten

Det vart ju kanon bra . Fina bord till ett bra pris och som du säger har man småbarn så blir det slitet fort .

skriven
#6: Mari

Det är bordet är verklingen prisvärt, dottern har det och det är kanon för det priset. Snyggt när du satt ihop dem så och så billigt alternativ. Man behöver inte vara hysteriskt rädd om det.



Kram och ha det så gott!

skriven
#7: Milla

Skiiitsnyggt...äger ett i mitt vardagsrum fast den längre varianten. Ursnygg design till perfekt pris.

Kram Milla:D

skriven
#8: lotta

wow vilken kanonidee och så prisvärt och sååååååååååå snyggt!!

skriven
#9: Emma

Snyggt och till vilket kanonpris, kan ju inte bli bättre:) Ha det bra, kramar emmsan

skriven
#10: Annelie

Hur snyggt som helst!!!

Verkligen ett toppen bord till toppenpris.

kram

skriven

Kommentera inlägget här :