Sportlovsmåndag

I dag är första dagen på sportlovet och det kändes så skönt att det bara var för Mathias som väckarklockan pep irriterat i morse. Jag och tjejerna är lediga hela veckan lång och vi har en del aktiviteter inplanerade. I dag har vi däremot bara tänkt ta dagen som den kommer. Vädret är trist och blåsigt, så vi ägnade oss åt att baka kolakakor i stället för att gå ut i förmiddags. Min lilla tjej har nyss kommit på hur roligt det är att dra köksstolarna till diverse olämpliga ställen i köket och det betyder att det nu finns ytterligare en grej för mamsen att passa upp på.

Även om det inte märks i dag börjar våren krypa allt närmare och som så många andra blir jag också sugen på att förnya och ta in lite glada färger här hemma. Jag började så smått i köket i går med nya ljus och blommor till köksbordet. Jag gillar rosa och tycker att färgen känns väldigt mycket vår, men jag får se om jag plockar in mer eller om det får stanna vid köksbordet.


Jag vet inte om jag ska ha just den tabletten på bordet, men den får ligga där så länge...

Ha en bra början på veckan, oavsett om ni har ledigt eller inte! KRAM

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Frida

Ja,barnen är driftiga (tänkte på det där med stolarna) A brukade en period ta Mammutstolarna.Ännu värre! De hörs ju inte alls.....

HAr vi likadana ringar?Så himla bra smak vi har! :)

Kram!

skriven
#2: InneoUte-Malin

Mysigt att vara ledig en vecka med barnen. :-) Visst blir man sugen på färg så här års!

skriven
#3: Sara

Ja här är det grått och regnigt idag också men ja ska ändå bege mig ut på vagnpromenad med lillan, tänkte köpa en bukett rosa tulpaner för att pigga upp! Precis som du säger så vill man ha in ljusa och pigga färger nu!

skriven
#4: Sofie

Vad fint med rosa mot den svart-vitprickiga duken! Ja, såhär på våren vill man få in lite pigga färger i hemmet :) Kram!

skriven
#5: Annah

Ja, det kan verkligen vara en tuff period då de små liven upptäcker att man kan komma ganska långt med en stol. Snyggt med det rosa och prickiga duken!

Kram Annah

skriven
#6: Rebecka

Härlig färg, såg att de sålde mycket saker i den där färgen på lagerhaus just nu!Fint och kul med lite färg!

Kram Rebecka

skriven
#7: fru Sätterlund

Ha en underbar sportlovsvecka nu och mys ordentligt!

Kram Therese

skriven
#8: isabels värld

Ha en mysig sportlovsvecka! Vi har redan haft vårt lov här på Öland. Fint med rosa och svart ihop! kram Pernilla

skriven
#9: CrimsonAnna

Snyggt med den rosa färgen till de svartvita.

skriven

Kommentera inlägget här :