Halvvägs i sovrummet

För tillfället är allt bara vitt vitt vitt i sovrummet, men det är bra eftersom vi alltså kommit en bra bit på vägen mot det färdiga resultatet. Kanske kan fondtapeten komma upp i morgon?


Här ser ni sänggaveln som nog ska målas ytterligare ett varv i morgon.


En mörk bild som visar väggen där fondtapeten ska sättas upp. Vi kommer att lämna ca 30 cm på var sida, så tapeten kommer inte att täcka hela ytan.


Denna vägg är helt klar :-)

I går hade jag en lång och härlig shoppingdag med en av mina käraste vänner. Vi hann med både IKEA och en hel del annan shopping på det närliggande köpcentrat. På IKEA blev det mest saker till sovrummet och ett urval ser ni här:


Något överkast lyckades jag tyvärr inte få med mig hem, men jag tänkte avvakta och känna in vad jag verkligen vill ha när rummet väl är klart. En ny fönsterlampa fick å andra sidan följa med hem i stället och det blev såklart den helvita.

Slutligen slänger jag in två bilder från dagens marknadsbesök. Ebba fick åka karusell för första gången och storasyster Emmy satt tålmodigt med i det långsamma tåget som tuffade runt varv efter varv.





Bilder: privata

Kommentarer :

#1: fru Sätterlund

Jättesnygg sänggavel! Vi har också pratat om att göra en egen med förvaring i gaveln. Ska visa eran för maken ;)



Vilka snygga kuddar du har köpt på Ikea. Det kommer bli kanonsnyggt i erat sovrum, är nyfiken på vad ni har valt för fondtapet... :)



Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar Therese

skriven
#2: Jenny

Åh va roligt att få se lite längs vägen, ska bli kul att se när det är klart sen :-) Kram Jenny

skriven
#3: HUSnrNIO

Vad bra sänggavelm ser ut att bli. Ska bli kul att se rummet färdigt. Lycka till med resten av renoveringen.

skriven
#4: Syrran

Oj vilken fin sänggavel! Har Mathias snickrat den själv? En sån har jag alltid velat ha! Måste be Abbe att ta fram sina snickerikunskaper:P Vilka söta flickor ni har i tåget! Sötare går nog inte att hitta! Pussar från Moster!!!

skriven
#5: Malin

Det ser ut att bli jättefint! Härligt med så mycket ljus i rummet! Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :