Överraskande jobbstart

Min återkomst till jobbet efter mammaledigheten har gått överraskande bra. Jag trodde inte att jag skulle känna mig varm i kläderna så pass fort, men på den fronten känns det skönt att jag hade fel. I dag var första dagen med eleverna och även det har gått riktigt smidigt, även om jag inte hunnit träffa alla mina elevgrupper än. En annan rolig överraskning var att min vän och kollega Madde förgyllde min dag med en födelsedagspresent i efterskott. Hon har koll på vad jag gillar, för jag fick ett marimekkofat och matchande servetter. Jag blev jätteglad :-) Tack än en gång min vän!


Marimekkofatet har än så länge fått ta plats mellan babelfatet och den nya radion från ÖB (som jag hittade där tack vare tips från Jenny).


Skrivbordet och hyllorna på jobbet känns lätt tråkiga och därför står nu dessa tidskriftssamlare och en skrivbok från Åhléns och väntar i hallen. I morgon tas de med till jobbet för att få lite piff i tillvaron.

Skönt med fredag i morgon va?! Kram på er!

Kommentarer :

#1: fru Sätterlund

Vad härligt att det gick bra idag och att ha så goa arbetskamrater. Helt rätt att tillföra lite snyggt på jobbet också :) Det ska bli jätteskönt med helg imorgon, vi ska ut och äta och på bio. Just nu mår jag dock inte så bra - är supertrött. Helt matt i kroppen, vet inte vad det är för fel...



Kram Therese

skriven
#2: fru Sätterlund

Vad härligt att få komma tillbaka till jobbet med så gulliga arbetskamrater :). Kul när det flyter på bra i jobbet.

Det ska bli så skönt med helg. Vi ska ju ut och äta och gå på bio. Men just nu mår jag inget vidare, är supertrött och matt i kroppen. Orkar ingenting.

Trevlig helg,

Kram Therese

skriven
#3: Mallaco

Vilken bra dag du verkar ha haft. Presenter och allt!!=)



Kram

skriven
#4: Lisa

Vad roligt att det gick bra på jobbet :D Fast har man en gång varit varm i kläderna så tror jag nog att trots lite ledighet så går det rätt bra när man börjar igen :D Har lillan fått börja på förskola nu då? Finfina presenter du fått!! och visst är det härligt att det är fredag imorgon! Nu ska jag nanna kudden! Sov gott du m! Kram

skriven
#5: Jemps

Det ska bli sååå gött med helg och en veckas semester på det! ;-) Kul med presenter när man kommer tillbaka till jobbet, borde tipsa kollegorna om din blogg så kanske det kan bli en surprise när man kommer hem! Om en vecka då... :-) KRAM!

skriven
#6: CrimsonAnna

Vilka gulliga kollegor:) Kul att du också har ett Babel-fat. Visst är de härliga? Jag har ett svart

skriven
#7: Syrran

Härligt syrran att allt gått bra. Hoppas nu att det fortsätter så och att du får bra och duktiga elever! Kramar

skriven
#8: Malin

Vad skönt att din jobbstart gick bra! Å kul med omtänksamma arbetskamrater också.



kram

skriven
#9: Petra

Vad bra att du överlevde första jobb dagen. Själv har jag jobbat 1 dygn. Drygt men ledig hela helgen, skönt. Trevlig helg Kram

skriven
#10: Lotta

när fyller du år???

vilken superfin present du fick av kollegan!!

skönt att de gick bra pa jobbet första dan!!

kram kram

skriven
#11: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilken fin present du fick! Och du gör helt rätt i att köpa med fina saker till jobbet, för man behöver verkligen piggas upp där också. Jag tror att man mår bra av att ha det fint omkring sig på jobbet också. Och det kan jag inte säga om mitt kontor tyvärr. Ha en mysig helg! Kram

skriven
#12: jenny

vad skönt att det gick bra på jobbet:-)

man brukar oftast komma in i det rätt fort.



Vilken fin present du fått och vad kul att du fick tag på en radio.

Kram/jenny

skriven
#13: Anna

Men jisses, jag glömde bort att önska dig lycka till på din första jobbardag... :(

Härligt att det kändes bra, vilken ålder är det på eleverna du jobbar med?



Ha en bra helg!!! //anna

skriven
#14: Mari

Vad härligt att du känner att går bra! Så kul att få en present i efterskott.....inte helt fel. Kanske man skulle göra/få så oftare ist för allt på en gång.



Mönstret på tidskriftsamlaren tycker jag är en riktig lyckträff, har det som tygtavla. Stormtrivs med dem till skilland från min Marimekkotavla jag hade innan, den tröttnade jag på innan den kom upp.

Dumt va?



Kram och ha en skön helg!







skriven
#15: dahlarna

Åh vilken FIN present! Härligt att det känns så bra på jobbstarten! Man kommer in i det fortare än man anar... Ta hand om dig & MYS hela helgen! Mammen åker hem till Gävle i helgen på återträf för högstadiet. Så killarna & jag blir själv hemma. Lördagen är full av aktiviteter, men söndagen kommer att bli total slappar- & mysdag :-)! KRAMISAR!!!!

skriven

Kommentera inlägget här :