Utmaningen

Som jag nämnde i slutet av förra inlägget har jag blivit utmanad av Dahlarna. Reglerna för utmaningen är:

*Gå in i mappen "mina bilder"
*Gå till den sjätte mappen & välj den sjätte bilden i den aktuella mappen
*Lägg upp bilden på bloggen & skriv något om bilden
*Utmana sex personer & tala om för dem att de är utmanade.



Mitt bidrag till utmaningen blir vår skygga lilla kattflicka Lillasyster. Bilden är tagen i december 2003. Hon hade även en bror, Lillebror, och de kom till oss när de var 11 månader. Innan dess hade de blivit omhändertagna av en kattkvinna som lever för att hjälpa katter och våra två små hade bara blivit dumpade hemma hos henne en natt. Lillasyster var så skygg och rädd för händer, så vi misstänkte att hon blivit misshandlad. Fy, det gjorde ont i hjärtat att tänka på. Att få besök var det värsta hon visste men när det bara var jag och Mathias hemma var de däremot världens gosigaste myskatter. Nu vilar de tryggt i katthimlen, men vi saknar dem massor.

Jag utmanar:
MariLiteAvVarje
Lisa
Anna
Frida
Fru Sätterlund
Jennys hem

Just nu går det inte att kommentera på blogg.se så om jag glömmer bort att meddela er hoppas jag ni ser inlägget ändå ;-)

Kommentarer :

#1: fru Sätterlund

Har antagit utmaningen :)

Hoppas allt är bra mer er,

kram

skriven
#2: Dahlarna

Vad KUL att du antog utmaningen. Det heter ju att en bild säger mer än tusen ord... Men ibland behöver man rörande texter till för att förstärka en bild! Det berörde med din text till!



Hoppas att du känner dig frisk igen, så att du har mycket krafter inför morgondagen - din tisdag!!! KRAMAR I MASSOR!!!

skriven
#3: Mari

Japp! Det ska jag ordna, jobbar lite mycket nu bara, ska hem i några timmar och sen jobb i igen, journätter två dagar i rad.



Kram!

skriven
#4: Petra

Jag har också en utmaning att göra, får se vad det blir för bild hos mig då! Kram

skriven
#5: Lotta

vad rörande du skriver om katterna i katthimlen,. fint foto!!

skriven
#6: Lisa

klaaart att jag antar utmaningen! uuh vilken tur att kisarna träffade er och fick det bra tillslut och jag tror onekerligen att man saknar en katt när den försvinner.. kan ju bara relatera till mina känslor för gusse, att man kan känna så starka känslor är nästan ofattbart. ja nu blev man sentimental:) ha en trevli kväll!! kraam

skriven
#7: Dahlarna

Hur har din tisdag varit?



Jag och minsta sonen har varit på allergiutredning. Inte allergisk mot något - BRA i och för sig, men har är fortfarande "konstant" sonorig... Nu på kvällen har jag haft ont i huvudet & mått lite illa - men det FÅR inte bli något mer av det. Ska på skolråd imorgon kväll & diskutera barnens skolas pedagogiska arbetssätt - åldersintegrering! Vi är många som INTE gillar detta på denna skola. Av väldigt många anledningar just nu... VARFÖR ska bara pengarna få styra! De rä ju våra BARN, vår FRAMTID! Dessutom ska jag på Våga Vara kurs del 2 med Jana Söderberg torsdag-fredag - så jag MÅSTE vara frisk!



Hoppas att ni mår bra! KRAMAR i massor!

skriven

Kommentera inlägget här :