Hjärtform och Cultnytt

Häromdagen hade Dahlarna ett inspirerande inlägg på sin blogg där hon visade olika bakverk i form av hjärtan inför alla hjärtans dag. Det fanns bland annat en bild på en hjärttårta som jag blev så sugen på att prova göra. När jag var på Village i går och såg att de hade hjärtformar var saken klar. På lördag blir det en hjärttårta här hemma!



Jag fick ett Cultset i julklapp som jag inte visat än på grund av att jag inte haft något passande att sätta i själva krukdelen. Vid gårdagens besök på Village blev det också tre små fejkväxter som jag nu satt ner i den vinklade krukan och jag tycker det blev helt okej, så därför får nu även detta set pryda min långa köksbänk.



Hos oss vräker snön ner i dag och det har säkert blivit 30 cm sedan i går kväll, om inte mer. Nu när längtan efter våren börjar bli stor tycker jag att det får vara nog. Ingen mer snö nu!

Jag har fått en utmaning av Dahlarna också, men den kommer vid ett senare tillfälle ;-)

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Emma

Låter mumsigt med en hjärttårta=) Jättefint Cultset, me like!!! Ha en skön söndag, kram emmsan

skriven
#2: Jemps

Fint med krukan och nu till något ännu mer viktigt... - Vad blir det för typ av tårta? :-P Undra om vi kan smitta via bloggkommentarer och fejan för jag har ont i halsen :-( Ja, du vet lite sjauk har jag med blivit... Räknar med att gå till jobbet imorgon iallafall! Hoppas helgen varit bra för er, kram kram!

skriven
#3: Dahlarna

Vad KUL att du inspirerades av Valentine-inlägget! Vill du veta exakt hur just den tårtan vad gjord, kan du klicka dig vidare på länken i det inlägget. Då finns recept till varende bild jag visar!



Kul att du antar utmaningen under veckan!



Superfint med din nya Cult på köksbänken! Så superkul det måste vara att ha Village i samma stad!



Här har snön också vräkt ner, för att under dagen idag bli slask & ni på kvällen frusit till is. KOmmer att vara HALT imorgon!



KRAMISAR!!!

skriven
#4: jenny

vilken läcker form du köpt....passar ju ypperligt nu till alla hjärtans:-)



Cultarrangemanget blev super...de där växterna passade jättebra i den.



här är det också snö så långt ögat når...håller med dig om att nu får det vara nog.

Kram/jenny

skriven
#5: Annah

Jättefint Cultarr du knåpat ihop! När jag läser om din hjärtform kommer jag på att jag tror mej ha en i förrådet. Måste nog ut och leta fast snöspaden bör nog hänga med. Tar det en annan dag!

Kram Annah

skriven
#6: Malin

Vilken söt kakform! kram

skriven
#7: Sofie

Söt hjärteform, roligt med en kaka i annan form än den klassiska runda! Fint Cultset också med passande grönt i :) Kram!

skriven
#8: Mari

Detta Village, det ruinerar mej........fast jag älskar den affären. Gick där tills stängningsdax häromdagen. Fick med mej nåt hem givetvis.....



Så fint ditt Cult-set var, men här blir det inget mer Cult, har så det räcker och blir över och ingen plats för det heller.....



Ha en bra dag och kram!

skriven
#9: Petra

Village har gått in så mycket fina vår saker nu, vill bara ta med mig hela butiken hem. :) Fina saker du köpt. Kram

skriven
#10: isabels värld

Åh jag ska nog också göra en hjärt-tårta på lördag så mysigt =) Fint set från Cult!! Hoppas du har en fin måndag! kram Pernilla

skriven

Kommentera inlägget här :