Rönnbären har fått färg...



...och i morgon är mitt sommarlov över. Klockan 6:00 ringer väckaren och senast en timme senare bör jag sitta i bilen för att köra de sex milen jag har till mitt jobb enkel väg. Det blir kul att träffa kollegorna igen, men nu, innan jag vet hur mitt schema ska se ut och vilka ämnen jag ska få ha, känns det mest bara gruvsamt. De senaste fyra dagarna har jag haft oturen att vara däckad av en elak förkylning, så mer pigg och alert hade jag gärna kunnat vara. Att jag bara får jobba heltid fram till november känns också lite trist, men samtidigt får jag det lite lugnare nu när jag inte får vara mentor i någon klass. Men usch, vilket klagoinlägg det här blev. Fullt så negativ känner jag mig inte. Jag är full av förväntan av vad hösten har att erbjuda och vem vet, kanske ordnar det sig med jobb på min hemort så att jag slipper pendla 12 mil per dag. Jag hoppas in i det längsta!

Om du också börjar om att jobba efter ledigheten i morgon önskar jag dig en skön första dag och till er som ännu är lediga, en ännu skönare dag! KRAM

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Ullis

Bästis, jag hoppas morgondagen går bra för dig och flickorna! Och resten av veckan för den delen. ch dessutom hoppas jag på att du får ett riktigt bra schema den här terminen! Ha en bra första jobb vecka! Puss och kram!!!

skriven
#2: InneoUte-Malin

Lätt att bli lite negativ när semestern är över. Jag känner likadant. Fast jag är föräldrarledig på måndagar så jag suger på karamellen till på tisdag. men visst känns det som om semestern är över. Hoppas att det läser sig med jobb! :-)

skriven
#3: fru Sätterlund

Förstår att det är med blandade känslor du börjar jobba. Skulle tycka det var drygt att pendla så lugnt. Håller tummarna för att du hittar nåt på hemmaplan!!

Jag börjar också imorgon med skolfotograferingarna. Nu kör jag det på heltid fram till okt/nov nångång. Imorgon ska vi fota lärare :)



Önskar dej en bra dag och hoppas det löser sig bra!

Kramar Therese

skriven
#4: Therése

Jaså, är det dax att börja igen efter semestern, synd bara att du åkt på förkylningen :-(

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig till det bästa för dig nu, att du kan få nåt lite närmare hemmet...jag håller tummarna!

Kram Therése

skriven
#5: Jenny

Hoppas din arbetsdag gått bra idag! Jag tycker det ger en sån känsla av ro att se när hösten gör sina intåg. Rönnbären är en sån grej, även om hösten nog inte riktigt är här än. Men snart - å jag älskar hösten :-) Kram Jenny

skriven
#6: jenny

Hoppas arbetsdagen gick bra och att det gick bra att stiga upp så tidigt.

Själv har jag inte förstått att jag ska vara hemma minst 1.5 år till.

Kram

skriven
#7: Dahlarna

Hoppas att din första dag blev BRA! Vi jobbade 14-19 idag & hade bara samkväm & lite fest. Imorgon börjar allvaret på riktigt! Önskar att vi jobbade på samma skola - så kunde vi iallfall glädjas åt att fika ihop ibland...



LYCKA till resten av veckan & ha det kalasbra! KRAMAR!!!

skriven
#8: Inspirera Mera

Jag hoppas att du kryar på dig och att du får ett drömjobb där du bor.



Svar: Tack! Jag blev helt paff att jag vann. Lovar att återkomma med bilder på porslinet. Kram Sandra

skriven

Kommentera inlägget här :