Ny arbetsplats

Det svåra beslut jag haft att fatta gäller jobbet som många av er förstått. Jag har blivit erbjuden ett vikariat på 50 % i min hemkommun, knappt två mil hemifrån. Därför har jag beslutat att lämna min nuvarande skola för att i stället börja på en skola närmare hemma. Jag tjänar 8 mil och en massa tid varje dag, så egentligen var beslutet inte så svårt att ta. Mina kära och fantastiska kollegor och de fina eleverna kommer jag däremot att sakna massor, även om det verkar riktigt bra på det nya stället också.

Två stora blå ikeapåsar och en massa små icakassar är nu fyllda med allt mitt material och nu återstår egentligen bara att krama alla. Auf Wiedersehen!

Kommentarer :

#1: HUSnrNIO

Så skönt att komma närmre hem. Hoppas du kommer att trivas. Ha en trevlig helg.

skriven
#2: InneoUte-Malin

Lycka till på jobbet! Måste kännas skönt att beslutet är fattat :-)

skriven
#3: Syrran

Lycka till och hoppas det inte känns allt för vemodigt att ta farväl av alla! Pussis

skriven
#4: Madde

Vi kommer sakna dig hur mycket som helst vännen! Hoppas dock att du kommer trivas bra på din nya arbetsplats och de kan skatta sig lyckliga som får dig som lärare! Puss och kram

skriven
#5: Inspirera Mera

Jag kan förstå att det var ett svårt beslut trots allt. Lycka till på det nya jobbet!

Kram Sandra

skriven
#6: Bokmalen

Jamen, det låter ju jättebra att du fått jobb närmare hemmet!! ;) Fast ja, det är ju jobbigt att lämna alla man tycker om...

Lycka till på det nya!!

Kramen, Maria

skriven
#7: Jenny

Ett RUNGANDE lycka till!! Spännande, hoppas du ska trivas - och tid är verkligen pengar så jag förstår dig! Kram och trevlig helg

skriven
#8: Jenny

Vad skönt för dig, med de två små där hemma också så gör det ju jättemycket att kunna korta restiden. Men sen är det alltid jobbigt att fatta ett definitivt beslut och att lämna ett jobb man trivs med. Men allt kommer säkert att bli jättebra på det nya. Lycka till! Kram Jenny

skriven
#9: Therése

Alltid tråkigt att lämna ett ställe man trivs på, men förstår ju att du valde göra så här.

Hade absolut gjort likadant!

Men det kommer säkert bli jättebra på det nya också, lycka till ;-)

Kram Therése

skriven

Kommentera inlägget här :