Tiden



I gårdagens inlägg skrev jag att jag haft svårt att få tiden att räcka till under helgen och så verkar det fortsätta även denna vecka. Det känns som om jag alltid är på språng och har en massa småsaker som ska göras hela tiden. Därför kommer det nog att vara lite lugnare på bloggen under denna veckan, åtminstone tills jag känner att jag hunnit i kapp. På tal om att tiden går fort - på lördag fyller lillsessan ett år. Var har detta år tagit vägen? Det känns som om det var i går vi satt på bb och smaskade på kanelbullar (hon är född på kanelbullens dag) och firade lillasysters ankomst. På lördag blir det i alla fall kalas för hela slanten och det ser vi alla fram emot, eftersom närmaste familjen då kommer på besök. Jag är så glad att de tar sig tid att komma även om det är en ganska lång bit att åka :-)

Som ni ser på bilden har jag två färska fikon på mitt babelfat. Är det någon som har något gott tips på hur man kan äta dessa? Är de goda att äta bara som de är? Jag har ätit en jättesmarrig efterrätt med färska fikon hos mamma en gång, men aldrig helt färska bara som de är. Dessa köpte jag mest för att de var så billiga och så tycker jag de är fina som dekoration ;-)

Jag kommer inte att kunna hålla mig från att kika in hos er alla, men här på min egen blogg blir det alltså en ganska lugn vecka. Ta hand om er så ses vi snart!! KRAM

Kommentarer :

#1: Rebecka

Fikon är ju goda att bara äta som dom är =)

Vad kul med kalas till helgen!

Kram Rebecka

skriven
#2: Mari

Snyggare att se på än goda att äta tycker jag.

Har samma känsla ibland när det gäller bloggande då är det bara att pausa lite.......inte blogga för bloggandes skull då blir det ett påhäng.



Ja, du åren går fort när man har trevligt, mysigt med kalas för barnen.



Ha det så bra !

skriven
#3: Lotta

ja det är helt klart för fa timmar pa dygnet för att man ska hinna med allt man vill! jag maste bara skaffa mig ett sant där koziol fat.. det har jag sagt länge nu.. och de e ju sa snygga!!

skriven
#4: Jenny

Väldigt mycket nyttigare än kakor på ditt fina fat :-)

skriven
#5: Carola

Jag brukar äta dom som dom är:)goda tycker jag:)men fina också:)

skriven
#6: Annah

Jag håller verkligen med dej! Vart tar tiden vägen? Dagarna bara springer iväg och jag hinner då inte alls med.

Hoppas din bloggfria vecka ska ge dej lite mer tid. Tyvärr blir det ju lite trist att inte läsa dina inlägg, men jag ska försöka stå ut :)

Kram Annah

skriven
#7: dahlarna

Hej hej!

ÅH vad spännande att lilltjejen fyller 1 år! Vad mysigt med kalas för familjen! De 11 oktober fyller ena sonen ½ år (5½!) Då har jag lovat en tårta. Så då får vi fixa lite kalas för närmaste familjen. Det ser jag fram emot!

Ta det lugnt & stessa inte! Tänk på att NJUTA varenda eviga minut av din föräldraledighet! Tyvärr är den ju snart över... Hur har det gått med jobbletandet förresten?

BAMSEKRAMAR!!!

skriven
#8: Tjohalias blogg om inredning

Jag tror inte att jag har smakat färska fikon förut. Hoppas du får en härlig vecka utan massa stress.

Kram Sandra

skriven
#9: Petra

Jag har tyvärr aldrig ätit det, men det var iallafall fint som dekoration! ;-)

skriven
#10: Ellas Inspiration

Ja, ibland behöver man ta en paus!



Fikonen skall du ta med en god mögelost tex Gorgonzola! Supergott!!



Kram Karin

skriven
#11: Number nine on Melon Lane

Har verkligen noll pejl på det där med färska fikon... :( Men det är ju väldigt dekorativa till utseendet:)

skriven
#12: Jemps

Finast som dekoration i min smak! :-) Och jättetjusigt var det på bilden - riktiga höstfärger :-) Kram!

skriven
#13: Lisa

Spännande att lillan fyller 1 år. Tiden går fortare och fortare ju äldre man blir tycker jag.. haha.. usch så hemskt det låter!

Hoppas veckan blir bra! KRAMKRAM

skriven
#14: Mallaco

Ja, tiden den går nog bara snabbare och snabbare. Det känns så iallfall!!=)

Fikon har jag sån dålig koll på, är inte alls förtjust i dem..kanske ska testa, fast då krävs det ju nåt annat sött runt om och inte bara som de är..hahah..typ en kaka!!=)

skriven
#15: Frida

Oh ett sånt fat vill jag också ha!

skriven
#16: Minigrisen

Har aldrig ätit färska fikon - men de var väldigt dekorativa iallafall;)

skriven
#17: dahlarna

Hoppas att ert 1-års-kalas blev lyckat idag! Antar att det blev en & annan kanelbulle också... Ta hand om dig & ha en fortsatt supermysig helg! KRAMISAR!!!

skriven
#18: dahlarna

Hoppas att ert 1-års-kalas blev lyckat idag! Antar att det blev en & annan kanelbulle också... Ta hand om dig & ha en fortsatt supermysig helg! KRAMISAR!!!

skriven

Kommentera inlägget här :