Nytt i vardagsrummet

Så blev det då äntligen måndag och jag fick hämta ut mina gardiner på Hemtex. Kvällen ägnades åt att sätta upp gardinstängerna samt att fålla upp gardinerna och då vet ni ju vad jag använder mig av ;-) Just det, fållfix. Min största skräck är för korta gardiner så det kan hända att jag var aningens för feg och fållade för lite. Det är ju lätt att åtgärda när man använder sig av fållband, men det får bli en annan kväll.







Som ni ser har vi ännu inget soffbord och vi har väl egentligen inte letat så aktivt den sista tiden, men det ska nog bli ett bord ändå om inte allt för länge hoppas jag. Jag hade också velat köpa några nya kuddfodral till gardinerna, men det tar jag också någon annan månad när renoveringskontot inte varit så stort.

I går fick jag också ett trevligt paket från Perlan Living och det innehöll bland annat ett vitt pepparhus från Serholt, så nu har det lilla vita jag redan hade fått en granne.



I helgen var stora sessan förkyld och i går vaknade lillasyster med rinnande näsa. Därför tar vi det väldigt lugnt om dagarna nu och hoppas att vi snart ska friskna till. Kanske kommer flickornas moster på besök i morgon och då vore det ju kul om alla är pigga och krya. Ha en bra tisdag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: BlomsterDesign

Det blev jätte snyggt! väldigt fina gardiner du fyndade.. .

Kram elli

skriven
#2: Mari

Så fint det blev! Är bara så kul att sätta upp nya gardiner och har men oxå fyndat dem till kanonpris gör det ju inte saken sämre.

Renoveringskonton drag gärna iväg, det fick jag erfara i morse.

skriven
#3: fru Sätterlund

Det blev jättefint :) Trevligt med en ny granne ;)

Kram Therese

skriven
#4: Sandra/Vit design

Jag som avskyr att sy borde verkligen prova på de där fällfix, det låter verkligen smidigt! Antar att man inte kan ta lös det sen? Kram Sandra

skriven
#5: dahlarna

Fållfix var verkligen ett bra tips. Jag hatar också för korta gardiner! FINT blev det i vardagsrummet! Och gulligt litet pepparhus har du köpt också! Hoppas att dina tjejer kryar på sig fort. Du har inte missat tävligen på min blogg just nu hoppas jag... TA HAND OM DIG & KRYA PÅ ER!

BAMSEKRAMISAR

skriven
#6: Annette

Gardinerna var jättefina!



Kram Annette

skriven
#7: jenny

fina gardinerna var. Härligt ljusinsläpp ni har i vardagsrummet:-) Måste också säga att ni har verkligen gjort det jättefint i ert nya hem!! Kram/jenny

skriven
#8: Rebecka

Vad fint det blev med gardineran och dom är så gulliga de där små husen!

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

skriven
#9: Lisa

Vilka fina gardiner!

skriven
#10: Mrs. b

Vad fint det blev! Det där med för korta gardiner känner jag igen... Fast största problemet fick jag nu när vi för ett par månader sen höjde upp gardinskenan till taket - gardinerna blev ju typ ett par decimeter för korta... Ja ja, tur jag inte ville ha kvar just dom panelerna utan fixade nya. Men tycker synd om julpanelerna som nog inte kommer att funka längre...

skriven
#11: Mallaco

De små husen är ljuvliga!!! Måste också skaffa gardiner, alla verkar hitta tyger utom jag...

Kan lixom inte bstämma mig för vilken färg.=)

skriven

Kommentera inlägget här :