Pimpat Poäng

Vår Poängfåtölj är ett Blocketfynd som vi köpte när lillsessan var nyfödd och jag upptäckte att Lillbergs gungfåtölj inte var så skön att sitta och amma i. Något man får räkna med när man handlar på Blocket är ju att det kan finnas vissa skavanker på möblerna och i vårt fall var det en liten fläck på ryggstödet som inte gått bort i tvätten. Jag har gått och stört mig på den där fläcken och försökt dölja den med en filt, men så i går kväll fick jag en annan idé. Jag har ju sett att Malin sytt kuddband och då tänkte jag att jag kunde försöka mig på ett ryggstödsband sytt efter liknande princip. Till min gamla syslöjdsfröken kan jag bara säga att ja, jag klarade av att sy två decimeter raksöm...




Ingen mer fläck i sikte! :-) Ni börjar kanske tröttna på att jag visar bilder på denna läshörna titt som tätt, men med två småtjejer som busar runt om dagarna tar piffandet sin tid. Nästa projekt i läshörnan blir att ta tag i sladdinfernot och så kanske en tavla eller något annat på väggen bakom fåtöljen.

Ha en härlig fredag!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Anna, livet i en "skokartong"

Men så fiffig du är! Det blev ju jättehäftigt, tänk vad en liten bit tyg kan göra mycket! //anna

skriven
#2: Rebecka

Vilken bra ide, det är ju perfekt, det blev snygg!

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

skriven
#3: mirka

Vilken smart idé! Det passar ju jättebra när mönstret kommer tillbaka på pallen och i tavlorna!

skriven
#4: Jennie

Så smart! Det blev jättefint!

Vem hade du som syslöjdsfröken? Hade vi måntro samma?



Ha en trevlig helg!

skriven
#5: Carro

Jättefint vännen! Sorry att jag är så dålig på att kommentera hos dig, men jag kikar in varje dag ska du veta! :) Idag har jag fyndat på Åhléns och jag ser på bilden att din sladdhörna kan behöva en sån här smart pryl för 59 kr också... http://www.driinn.com/ kramen

skriven
#6: Mari

Verkar som vi hade samma sykärring, trodde efter det att jag aldrig skulle sy mer men ruskade av mej traumat tydligen.



Finurlig pimpning av fotöljen, härligt när man får kreativa ideér och det blir så jättebra som detta.



Kram och en bra helg!!

skriven
#7: fru Sätterlund

Det där blev ju jättefint! Vilken bra idé... Skönt att slippa störa sig på fläcken också!

Trevlig helg,

Kram Therese

skriven
#8: Jemps

Tjusigt! Du är så duktig och uppfinningsrik min vän :-) Spännande med tipset du gav mig, ska kollas snarast! Kram!

skriven
#9: Sofie

Vi tröttnar inte på din fina fåtöljhörna! Den är så mysig. Vad fint det blev med tygremsan! Rackarns snyggt tyg också. Trevlig helg! Kram, Sofie

skriven
#10: Annah

Inte tröttnar jag på din läshörna inte och jag har full förståelse för att tiden inte räcker till så mycket mer än vardagen. Fåtöljen blev ju riktigt snygg. Fiffigt!

Ha en skön helg!

Kram Annah

skriven
#11: Ellas Inspiration

Va snyggt det blev!



Kram Karin

skriven
#12: Maja

Det blev ju kanon! Malin har många fiffiga idéer! =) Ha en bra lördag, kram Maja

skriven
#13: dahlarna

Där ser du att du kan sy!!!! :-) JÄTTEFINT! Vilken ny revolutionerande idé du kommit på!



Vi har också Poängfåtöljer. Vi hade vita med fläckar i & färgade dem blå. Det blev jättebra. Sedan när vi bytte färg till svart istället, köpte vi nya dynor. Kostade bara några hundralappar & då fick man både dyna & tygöverdrag. Verkligen värt det lilla priset!



Hoppas att du & familjen får en fortsatt mysig helg!

KRAMISAR I MASSOR!

skriven
#14: Mallaco

Vilken otroligt smart idé du kom på där.

Så, nu är fåtöljen räddad och lite extra piffad också. Sen kan man ju bara sy nya band om man tröttnar! =)

Om man har lite tid över då vill säga..hihi

skriven
#15: Axelina

Vilken toppenidé!

skriven

Kommentera inlägget här :