I helgen har vi firat...



...och fyller man år på kanelbullens dag blir det såklart också...



Födelsedagen var jättemysig med besök av släkten och mycket gott fika och fina presenter. Bland annat fick lilla ettåringen kläder, pekböcker, pengar och två pallar och ett bord i serien Planetpolarna. De är så söta, så bilder på dem kommer senare. Dagen avslutades med ett restaurangbesök och sen hopp i säng efter att ha varit på topp hela dagen lång. Storasyster har varit behjälplig med paketöppning hela helgen lång, eftersom födelsedagsbarnet själv var nog så glad över att få så fina papper och snören ;-) Det brukar väl vara det som intresserar ettåringar allra mest och det antar jag känns igen? Vad mysigt det är att fira barnens födelsedagar!

I dag har regnet öst ner hela dagen, men vi har haft det bra ändå. Först kyrkis för alla fyraåringar som ville få barnens bibel och där bjöds det på fika och varmkorv. Sen blev det ännu mera fika och umgänge med Emmys nya bästis och hennes familj. På inredningsfronten har Boom som fanns i gamla hemstaden under helgen öppnat även här, så det var kul att hinna med ett besök där och hitta ett sortiment som kändes igen. Det blev inga inköp, men jag har däremot ändrat piffet på köksbordet och med bildbevis på det avslutas detta inlägg. Nu känner jag mig inspirerad att blogga igen så nu dröjer det inte lika länge innan jag är tillbaka ;-)



Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Carola

Va bra att du är tillbaka:)Du har varit efterlängtad:)Gillar ju din blogg som du vet:)ha en fortsatt bra dag //Kram

skriven
#2: Anna

Carola: Tack! :-) Har du slutat blogga förresten?? Din blogg går inte att hitta längre... Kram!

skriven
#3: Lotta

mysigt med kalas.-älskar prinsesstarta..och kanelbullar.. vilket pangkalas :-)

skriven
#4: dahlarna

Hej vännen!

Vad härligt med ettårskalas! Vilken FIN tårta du har gjort. Hembakad tårta är alltid det godaste! Jag har lovat att göra en tårta till på lördag, då sonen fyller 5½! Tydligen är det viktigt att fira halvår också... ;-) Kanelbullarna ser fantastikst goda ut de också! Så skönt att höra att bloggkrafterna har kommit tillbaka! Det ser jag verkligen fram emot!! Man ska aldrig förringa familj & vänners sällskap när det gäller att ha trevligt & få kraft! :-)



Idag har jag förhoppningsvis fått nys på en målare som kan hjälpa oss med våra rum som ska tapetseras om. Hoppas hoppas att han inte är för dyr... Det är fyra rum som ska göras om! Måste få tag i en snickare också!



Nu börjar snart Gossip Girl. Mannen har lovat att jag ska få titta på det, trots att det är mitt i middagsmatsröjning & tandborstning! Lycka :-)!



Hoppas att du får en härlig & skön söndagskväll!

BAMSEKRAMISAR!

skriven
#5: Anna

Kanelbullens dag...? Det hade jag missat, men jag har haft lite annat på hjärnan (skola!) den senaste veckan...

Mysigt med kalas! 1åringar är härliga, det händer ju sååå mycket kul i den åldern!



Underbara Kivi! Jag tänkte inhandla ett gäng på Fabriksbutiken nu när jag var på Birsta men jag hittade inte åt stället?! Såg nu att det verkar ligga på andra sidan E4:an... Får ta det nästa gång. Är alla 3 samma färg eller är de olika? Verkar ju finnas lika många färger som det finns färger i regnbågen :)

Ha en bra söndagkväll! //anna

skriven
#6: Mari

Blir sugen på att köpa ljuslycktorna jag med men vad ska man ha dem när man tycker det är fullt överallt, fast man kan ju växla lite men tycker de är för fina att gömma undan.



Så mysigt med barnkalas och princesstårta. Jag gillar faktiskt den tårtan annars är jag inte så jätteglad i en massa fikabröd och sånt, fast en och annan gobit ibland är gott. (Är en fralla-människa)



Ha en superbra kväll!!

skriven
#7: Mrs. b

Va roligt med 1-årskalas! Här hemma firade vi min mamma idag, så det var också lite tårtkalas i lugn och ro.

skriven
#8: Minigrisen

Andra tårtan jag ser på en blogg på kort tid! Vad sugen jag bliiiiir:)Du verkar ha haft en jättemysig helg! Ha det gott!

skriven
#9: Jenny

Åh grattis till Ebba på 1-års dagen. Helt galet att hon redan är ett helt år ju!! Ingen bebis kvar hemma hos er heller längre...

Hoppas ni förövrigt mår toppen. Här är det lillasyster som hostar en massa så jag undrar om vi ska vara hemma imorron. Känns inte kul att skicka henne till förskolan då hon då och då hostar så hon nästan vill kräkas. Men mellan varven är hon hur pigg som helst. Svårt det där...

Annars är allt bra och jag har pysslat lite här hemma i helgen. Planterat ljung, satt upp lite småsaker som bara legat och väntat osv. Vi har också bestämt oss för att nästa projekt här hemma blir att tapetsera datarummet (det som just nu har rosa hjärtan hmm...). Det ska bli skoj! Var längesen vi hade nåt projekt nu känns det som. All energi har gått åt till jobb och barn den senaste tiden.

Många kramar Jenny

skriven
#10: Ljuvligt Hemma

Tack för titten hos mig... & kul att ha hittat till din blogg :) M hälsar!

skriven
#11: Sofie

Gratulerar i efterskott till Ebba! :) Tårtan såg riktigt smarrig ut.



Vad fint du har piffat på bordet. Kivilyktor är ju så fina!



Kram, Sofie

skriven
#12: Petra

Mumsiga bilder! =) Blev sugen på en kanelbulle med en kopp kaffe nu ju! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :