Min adventsljusstake och helgens bravader

Med bara en vecka kvar till första advent har jag nu i kväll börjat pyssla ihop årets adventsljusstake. I dag har vi varit i gamla hemstaden och då hann vi med en tur till Plantagen. Där hittade jag svarta blockljus som passade perfekt i min changeljusstake. Siffrorna köpte jag på Village tidigare i höstas och det var allt lite pillrigt att få fast dem på de tjockare snörena, men med lite pillrande så...



Jag skulle vilja ha något pynt längst ner på ljusen, men vad det ska bli får jag klura ut under veckan. Kanske några pärlor på tråd vore fint, men jag har också sett att Village har vita och svarta svampliknande små saker som kanske kunde passa bra.

På Plantagen hittade jag också en liten gummikruka som jag blev väldigt förtjust i. Den ska få prydas av en julstjärna så snart jag hunnit köpa en.



Vår helg har varit bra, men intensiv. Fredagskvällen bjöd på en väldigt trevlig fest med mitt jobb, men dagen efter var mycket seg för min del. I dag har vi som sagt var varit i gamla hemstaden och stora sessan var mycket glad och nöjd över att få åka på kalas och få träffa sina gamla dagiskompisar igen.

Helgen började däremot väldigt dramatiskt. I fredags eftermiddag ringde Mathias och sa att han var på väg till sjukhuset. Varje fredag spelar de nämnligen hockeybockey på jobbet och denna fredag gick det mindre bra för honom. En sådan där hård orange bandyboll träffade honom rakt i ögat och gjorde honom både vimmelkantig och suddig i blicken. Som tur är gick det bra, men han fick en liten blödning och är ordentligt blå.

Efter en händelserik vecka och helg hoppas jag nu att denna blir lite lugnare för vår del, så kan jag tryggt hinna med bloggen igen :-) Kram på er!

Kommentarer :

#1: dahlarna

VILKEN FIN ADVENTSLJUSSTAKE!!!! Riktigt fin! Kan nog vara fint med något litet runt ljusen. Men det är fint som det är nu med... Det låter som att din helg varit lyckad. Synd på Mathias lilla olycka bara! Hoppas att han måt bättre nu!

Ta hand om dig! BAMSEKRAMISAR!!!

skriven
#2: Jemps

Fint du gjort - mys med jul! :-) Ojojoj, tur att han klarade ögat sitt! Kram kram!

skriven
#3: Lotta

cool adventsljusstake!! gillar just de svarta ljusen!!

skriven
#4: Anna

Åh vilken häftig advetnsljusstake! Vilken idespruta du är :-).

Hoppas allt är bra. Vi får snart ta och träffas igen. Nästa gång kanske jag får bjuda in er till Stöcke :-) När det nu blir färdigt..

KRAM

skriven
#5: Karin/Theas rum

Men så fint med ljusstaken. Tyvärr har jag långt till närmaste Village =( annars hade jag kollat efter sådana siffror, jättefint!

skriven
#6: Karin/Theas rum

Men så fint med ljusstaken. Tyvärr har jag långt till närmaste Village =( annars hade jag kollat efter sådana siffror, jättefint!

skriven
#7: Tjohalias blogg om inredning

Vad fint du har gjort det! Krukan var riktigt läcker den med. Kram Sandra

skriven
#8: Rebecka

Fin adventsljusstake du har pysslat ihop!

Kram Rebecka

skriven
#9: Mari

Nice!! Letade hela kvällen efter mina siffror men hittar dom inte, kommer väl fram till midsommar, snyft!!



Cool liten gummikruka, har inte varit på Plantagen på ett tag nu går i perioder.



Kram och ha en bra dag!

skriven
#10: NUmber nine on Melon Lane

Läcker adventsstake. Jag hade själv svarta ljus i ev av mina förra året.

skriven

Kommentera inlägget här :