Vårdaren Anna?

Hos Fridas funderingar hittade jag länken till ett test där man genom att fylla i sin bloggadress kan få svar på vilken bloggtyp man är. Detta ska förmodligen tas med en nypa salt, men jag tycker ändå att det stämmer rätt så bra in på min personlighet om jag får säga det själv. Vad säger ni som känner mig?



"Har du det bra?"


Vårdaren (the relater) föredrar att förlita sig på sina sinnen, det man kan se, höra och ta på. När de ska fatta beslut om något föredrar de att göra det med personlig värme och hur beslutet påverkar människor. Hur viktig frågan är för dem själva eller andra de bryr sig om är oftast det första de tänker på, medan den rent logiska analysen kommer först i andra hand.

De är mycket mer intresserade av fakta om människor än om fakta om saker och brukar därför ha ett smidigt socialt liv.

De brukar trivas bäst i arbeten där deras omtanke om andra personer kommer till sin rätt - gärna arbete med barn och äldre, socialt arbete, försäljning (om varorna är konkreta) och serviceyrken.Det som framförallt driver Vårdare är bra relationer med andra människor.

Det kan vara både känslan av närhet med andra människor i nuet (att få hjälpa till eller bli hjälpt) eller upplevelsen av trygga och stabila långsiktiga relationer (familjen, vänkretsen, medlemskap i sammanslutningar etc ). De framstår ofta som sociala och personliga på gott och ont. Vill du få en Vårdares uppmärksamhet - pröva "hmm... skulle du kunna hjälpa mig med... eller hur mår du?".

Man kan ofta känna igen Vårdare på att de ofta använder ord som beskriver människor, känslor och deras uppfattning om dem.


Bild och text är hämtade från PRfekt.

Kommentarer :

#1: Jenny

Heeej! Ja, fy så osynlig jag varit den senaste tiden. Men dagarna har bara rullat på. Det har varit kvällsaktiviteter och träningar (för sambons del, det där är mitt dåliga samvete, borde träna!) och barnen har varit vakna allt senare så det har inte blivit mycket tid över till bloggande. Är ju så skönt att värmen är tillbaka men då är man ute mycket och det blir inte gjort mycket inomhus. Men imorron har vi lovat varann att göra klart Tildes rum, oavsett väder!

Tycker att det där du bloggade om nedan, att få kolsyrat vatten direkt ur kranen lät kanon. Jag köper en hel del Loka osv så det vore ju toppen. Men det var rätt dyrt eller?

Inte har du börjat packa nåt inför den kommande flytten? Bara en månda kvar nu va´?! Åh så roligt!!!

Kram Jenny

skriven
#2: Lina Dahlbäck

Hej! Jag ska nu skärpa mig med bloggandet, men nu är det uppdaterad igen...jag har haft några veckor jag inte skrivit men nu är den på G igen! Kul skämt igår ;)Kramar

skriven
#3: Lina Dahlbäck

Härligt att åka på utflykt. Ja jag ber så mycket om ursäkt för att jag glömde vara barnvakt...haha! Tur ni tar er ur lägenheten ändå! Nämen säg till nästa gång 10 minuter innan så hinner jag kanske komma förbi. ;)

skriven
#4: Lina

Jo din syster lilldea som vänder på vartenda korvöre :P

skriven
#5: Malin

Tack för tipset ang. min webbadress:) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :