Tapeter till små sessor

Som nyblivna husägare har vi massor av roliga funderingar just nu. Mathias sitter och surfar på byggsidor och planerar till exempel hur vi ska fixa förvaringssystem med skjutdörrar, hur vi ska sätta upp en vägg och vilken gräsklippare vi ska köpa.

Mina funderingar rör i stället lite mer piff och inredning. I kväll har jag suttit och surfat runt och kikat på tapeter och då främst på tapeter som skulle kunna fungera som fondvägg till flickornas blivande rum. Några favoritförslag jag har är:

image150
Nova

image151
Roger

image152
Dino

Dessa tre har blivit väldigt populära i barnrum har jag märkt efter att ha surfat runt både hos er bloggare men även hos olika inredningstidningar och liknande. Om Emmy fick välja skulle hon nog ta Dino eller Roger, men Ebba hon får lita till mammas omdöme än så länge :-D

Samtliga bilder lånade från Sandberg tyg & tapet AB

Kommentarer :

#1: Sandra

Åh så roligt att planera för det blivande hemmet! Kram Sandra

skriven
#2: Jenny

Åh, visst mår ni nu??!! Det är ju så kul att sitta och planera och drömma. Nu när ni vet att det är just DET huset ni ska flytta in i. Ni vet hur rummen ser ut osv. Förstår att du funderar kring barnens rum, det är ju bland det roligaste!! Jag håller som bäst på att planera för Tildes flytt ner nu jag också. Måste bara orka ta tag i målning och tapetsering. Tycker inte sånt är så värst skoj. Jag gillar då det är klart och jag får böra piffa! Och du, visst har Sandberg snygga tapeter!!?
Kram Jenny

skriven
#3: Monika

Snygga tapeter. Har själv ännu inte kommit till skott med tapeter till lillans rum. Det börjar bli dax nu. Hon har ju bott i sitt rum i snart ett år. Ska bara måla fönstret först, sen välja tapet. Men det finns mycket snyggt.

skriven
#4: Pysselprinsessan

Alla de tre tapeterna är ju supersnygga!! Den översta har jag faktiskt inte sett tidigare, den skulle jag gärna tapetsera i ett barnrum!!
Kramar

skriven
#5: Malin

Jag tycker Dino är läcker:) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :