Mairorullgardiner - tips önskas!

Som jag tidigare berättat har jag tänkt beställa tre mairorullgardiner i tyget blomma till fönstren i köket i nya huset. I går ringde den snälla och trevliga kvinnan som nu bor i huset för att ge mig måtten till fönstren. Jag skulle behöva lite tips från er som redan har en sådan här rullgardin. Tror ni att det räcker att jag beställer den bredd som passar för att sätta rullgardinen inne i själva fönstret? Bredden är då 113,5 och då räcker det om jag beställer 120 cm. Med själva fönsterramen är bredden 123,5 och då måste jag beställa 130, men det blir kanske alldeles för brett? Är det någon som vet hur själva fästena ser ut?





Jag visar även en bild på hur fönstren ser ut, så kanske ni förstår min babbliga beskrivning lite bättre :-p Hur skulle ni ha gjort?

Övre bilden: frapp.se
Nedre bilden: Mäklarhuset, Örnsköldsvik

Kommentarer :

#1: Sandra

Jag har tyvärr ingen aning, har tummen mitt i handen när det gäller att sy saker. Snyggt kommer det att bli iallafall! Kram Sandra

skriven
#2: Pysselprinsessan

Svårt! Jag har ingen erfarenhet av dessa rullgardiner... Kan du kanske fråga hur breda deras gardiner är?! För det ser ju lagom breda ut på bilden!

Kram kram

skriven
#3: Lotta

åååh de mairorullisarna vill jag ocksa ha! de e sa grymt snygga!! fint ni har det i köket!!

skriven

Kommentera inlägget här :