JA!

Sessorna friskande helt mirakulöst till, så i morse kunde vi alla fyra packa in oss i bilen och åka till Ö-vik :-) Vilken härlig dag vi haft! Först var det öppet hus på Mathias jobb och Emmy fick både åka brandbil och fiska fiskdamm, så vår stora sessa var mer än nöjd. Sen en snabb och onyttig lunch på en viss hamburgerrestaurang och därefter väntade Paradisbadet. Jag och Ebba hade däremot en date med min vän M och hennes sambo samt den supergulliga systersonen. Vi strosade på stan och då hittade jag en butik som säkerligen kommer att få många besök av mig framöver - Bohag inredning. Där finns Marimekko, Pappelinamattor, tapeter från Sandberg, Iittalla, ja massa fler roliga märken. Jag blev alldeles lyrisk!

När bad och strosande på stan var avklarat kunde vi såklart inte hålla oss från att köra förbi huset. Emmy fick kliva ur och kolla in lekparken som ligger alldeles intill och den fick med beröm godkänt. Själv blev jag alldeles lyrisk över hur fint det blivit på tomten i och med vårens ankomst. Häckarna och buskarna grönskade, blommorna hade kommit upp i rabatterna, gräset var grönt och det kändes verkligen som hemma. Sen tvingade jag M att köra förbi en gång till, för jag var bara tvungen att titta igen. Vilken känsla! Huset, snart kommer vi!


Huset, fast tidigt i våras.

Kommentarer :

#1: Sofie

Vad härligt det måste kännas! Hus och en fin tomt :) Tänk vilken trädgård du kan göra, hihi! Roligt. Jättefint hus ni köpt.



Kramar, Sofie

skriven
#2: Monika

Vilken balkong/uteveranda ni har. Verkligen kanonhärlig. Förstår att ni längtar.

skriven
#3: Lotta

vad härligt,tänk att ni snart ska fa flytta in!!

skriven
#4: Jenny

Vad roligt att ni kom er iväg och att det blev lyckat!Ja, jag förstår att ni körde förbi huset. Det hade jag också gjort. Låååångsamt och gärna flera varv! ler Ljuvligt att få flytta in på sommaren!

Får ni hjälp med flytten förresten? I så fall, ett tips från oss, låt de plocka upp ur lådorna med. De frågade oss om vi ville plocka upp själva så vi fick sakerna där vi ville. Det tyckte vi lät klokt men ångrade oss då vi väl börjat. Vilket jobb, och inte visste man vad de packat var heller. Sen hade vi tusen flyttkartonger som vi skulle spara tills de kom och hämtade dem. Ingen höjdare!

Kram Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :