God morgon!

Jag börjar dagens bloggande med att visa hur mycket mina krokuslökar redan vuxit och hur fint de lyser upp här hemma nu.

image106

I går kväll var vi ute och åt på restaurang för att fira Mathias jobb och att vi nu har en spännande tid framför oss. Stora sessan älskar att äta på restaurang, så hon var uppspelt hon med och babblade på om allt möjligt. Lilla sessan hade sitt premiärbesök på riktig restaurang (nån snabbmatskedja har hon besökt innan) och hon fixade besöket galant. Hon satt i barnstolen och sög lite lätt på ett rån och var så nöjd och glad hela tiden. Det är en fröjd i hjärtat när familjekvällar blir så lyckade :-) Resten av kvällen ägnade vi åt Let's Dance, men vi surfade även runt på en massa hussajter och försökte lära oss lite mer om hela karusellen kring att köpa hus. Vi vet inte om det blir lägenhet eller hus som vi flyttar till, men det sägs att det är högt tryck på bostadsmarknaden i Ö-vik nu så jag vet inte riktigt vad som är smartast att satsa på.

När jag vaknade i morse fick jag lite panik när jag insåg att vi verkligen ska flytta och jag började tänka på stora E som måste lämna dagis och kompisar och fröknar. Samtidigt så är det väl som lättast för barnen att flytta när de går på dagis. På det stora hela känns det ändå bra med flytten men som alltid när något nytt ska hända vill jag att det ska hända NU.

I kväll väntar min kära vän M:s 30-årsfest och det ser jag fram emot mycket. Det ska bli kul att få komma i väg och få tänka på annat än flytt och förändringar för en kväll.

Nu ska morgonrocken bytas mot något mer representabelt och sen ska jag ut på några ärenden. Ha en härlig lördag!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Lina

Mamma frågade just mig om jag trodde att du hade kunnat sova, nu när ni har så mycket att fundera på med flytten å allt! Det blir verkligen spännande för er å jag håller tummarna att det lyckas och att ni flyttar till ett fint ställe! (Jag har pikat pappa om deras rappliga handtag och brandfarlig fläkt) haha ;) Ha en kul kväll! Kramar om!

skriven
#2: jenny

oj vad dom blommar fint....eftersom vi inte har vår ute får vi ha det inne;) Hoppas det blev en lyckad fest & att ni får en fortsatt trevlig söndag:) Kram/jenny

skriven
#3: Malin

Åhh vad fint med krokusarna:) Kram

skriven
#4: Anna

Det är så kul att läsa din blogg och se dina fina bilder. Tack för en trevlig kväll igår! Känns skönt idag att det inte blev så "vilt"
KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :