Fjärde huset

I går satte vi oss i bilen hela familjen för att återigen åka på en husvisning i Ö-vik. Detta hus var en suterängvilla i tegel från 70-talet och den var riktigt trivsam måste jag säga. Området är hur mysigt som helst, så där skulle jag mer än gärna bo. Frågan är bara om det blir i detta hus? Jag gillar huset i stort, men det har ett minus och det är det lilla badrummet. Kanske låter fånigt? Har jag för höga krav? För en barnfamilj som oss känns det ändå rätt viktigt med ordentligt med utrymme i badrummet. Skulle vi sätta in ett badkar så skulle det bli i minimodell. Vardagsrummet var däremot härligt stort och tomten jättefin, men den där magkänslan som jag fick i förra favvohuset ville inte riktigt infinna sig i går. M pratade med mäklaren som skötte budgivningen vi var med i och han sa att de snart skulle lägga ut två hus i just detta område. Som det känns nu vill jag vänta och se vad det är för några hus.

Vi hann även med lite shopping i vår blivande hemstad och tack och lov finns village även där :-) Jag köpte en liten bricka till mig själv och så en hängande ljuslykta till min vän M som var så söt och bjöd oss på fika innan visningen. Vi gick i samma klass på lärarutbildningen och hade inte setts på mer än två år, så det var verkligen på tiden. Mycket surr blev det och det var precis som förr. Det ska bli jätteskoj att vi kommer att kunna träffas mer framöver!

Nu ska jag och lilla E åka i väg på öppna förskolan. Nästa vecka börjar M att jobba och då kommer jag inte att ha lyxen att han hämtar stora E på onsdagarna när jag och lillan är på öppnis, så det gäller att passa på. Ha en fortsatt bra onsdag!

Kommentarer :

#1: Lotta

man maste vara kritisk när man köper hus, tycker inte alls du har för stora krav. däremot kankse man maste kompromissa.. man kanske inte kan fa allt som vill i sitt dröm hus.. tyvärr.. :-)

skriven
#2: Sandra

Så roligt att gå på husvisningar! Hoppas ni hittar erat drömhus. Kram Sandra

skriven
#3: Lotta

hur var huset ni var och tittade pa? e ju sa nyfiken!

skriven
#4: Pysselprinsessan

Spännande, spännande!
Jag tror på att magkänslan allra oftast har rätt, men inte alltid faktiskt. Ibland missar den oslipade diamanter... Men höga krav tycker jag att ni ska ha. Man kan inte få allt, men jag tycker ni ska försöka få få mycket som möjligt! :)

Kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :