Mindre än en månad...

Nästa månad den trettonde är huset redan vårt! Då har vi förhoppningsvis fått alla möbler från Umeå till Ö-vik och har bara den mindre trevliga städningen av lägenheten kvar. Tur att det finns en underbar familj som alla erbjudit sig att hjälpa till :-)

I morgon tar vi sommarlov på riktigt och åker hem till mina föräldrar. Där stannar sedan jag och flickorna hela veckan och så kommer papsen tillbaka lagom till midsommar. När vi kommer tillbaka till Umeå är det bara ett par veckor kvar och då måste vi komma i gång med packningen och allt sorterande. Själv är jag av den typen som har lite svårt för att slänga saker och göra mig av med små minnen som en gång betytt mycket. M är däremot tvärtom, vilket kanske är tur. Annars skulle våra förråd och förvaringsytor redan vara mer översvämmade än de redan är.

Emellanåt blir det liv i vår annars så urladdade och dåliga kamera, så därför tänkte jag passa på att bjuda på ett par bilder här hemifrån i kväll, även om jag är medveten om att bildkvalitén inte är den bästa...


Lycklig är jag över att flytten och huset nu är nära.


Det här ljusarrangemanget knåpade jag ihop i kväll. Det är en present, men jag vill inte avslöja vem det är till. Jag vet ju inte om personen i fråga kanske hinner kika in här innan presenten ska överlämnas. Fatet hittade jag på ICA MAXI, ljuset är från IKEA och dekorationstråden är från Plantagen.

Eftersom det är sommarlov nu vet jag inte hur flitigt bloggen kommer att uppdateras, men jag tror inte att jag kommer att hålla mig borta allt för länge ändå. Må så gott till dess! *Varma sommarkramar*

Kommentarer :

#1: Sandra

Åh så roligt!! Jag är så glad för eran skull att ni ska bli husägare :) Vilket fint arrangemang du gjort på båda bilderna, kram Sandra

skriven
#2: Lotta

sa spännande! ett hus e ju sa roligt, sa far man fixa och göra allt precis som man själv vill. blir ju inte samma i en hyreslägenhet!fina arrangemang du gjort!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

skriven
#3: dahlarna

Åh vad spännande att flytta till hus! Underbart att få tillgång tillde t på sommaren när man är ledig också! Ha det så mysigt hos dina föräldrar! Kram!

skriven
#4: Pysselprinsessan

Superfina arrangemang! Vad roligt att flytten börjar närma sig! Iiii så spännande! :D



Kramar

skriven
#5: Malin

Spännande med hus:) Fina bilder ju! Kram

skriven
#6: Jenny

Ha ett riktigt skönt sommarlov hos dina föräldrar nu! Om en vecka äker jag och tjejerna till Skellefteå för en 2 veckor lång semester. I augusti är det dags för mig att börja jobba igen efter 1½ år hemma med tjejerna, så det gäller att passa på att åka "hem" nu.

Jättefina presenter du gjort till fröknarna. Jag hade mer än gärna jobbat på din sessas förskola och fått ta del av den fina presenten!

Kram Jenny

skriven
#7: Isabels värld

Vad spännande att ni snart ska få flytta till ert hus!! Ska bli kul att få se bilder sen =) Vilka fina arrangemang du gjort med ljusen till fröknarna i tidigare inlägg. Min dotter slutar ju snart på sitt dagis så jag tror jag ska göra liknande till våra fröknar. Tack för tipset!! Kram Pernilla

skriven

Kommentera inlägget här :