Dopdags

I morgon är det så dags för lilla sessans dop. Det har varit en del att fixa, men med undantag från en bortglömd och bränd kladdkaka i ugnen har det mesta gått bra. Vi har ett lite mindre dop denna gång och det känns ganska skönt måste jag säga.

Storasyster skulle åka och inhandla nya finskor tillsammans med papsen i dag, men det var lättare sagt än gjort. Finskor var visst inte hennes grej, för hon gjorde till sig och sa att det inte gick att gå i något av paren finskor hon provade. En desperat pappa ringde då hem till mamma och bad om råd. Han trodde väl att jag skulle bli upprörd om de inte kom hem med "rätt" sorts skor. Själv tycker jag inte att svarta lackskor är absolut nödvändigt på en fyraåring så jag sa att jag sett ett par vita tuffare sneakers med gulddetaljer på och kan ni tänka er, stora sessan blev överlycklig när hon fick prova och sedan också köpa dem. Det gäller att inte krångla till det :-)

Håll tummarna för att vi får ett fint dop med glada barn och nöjda gäster! Själv ska jag njuta i morgon kväll när allt är över, eller visst nej... M skulle visst spela wow från kl 19 i morgon så jag får njuta när flickorna sover sött i sina sängar.

Jag passar på att önska en skön söndag redan nu!

image32

Söta fötter i söta tofflor.

Kommentarer :

#1: Malin

Vilka söta tofflor:)

skriven
#2: Lina Dahlbäck

Tur att det löste sig med skorna! En tuff 4åring bör ju har tuffa skor! Det kan ju inte bli så mycket bättre! Vi ses snart!

skriven
#3: jenny

Hoppas det blir ett bra dop idag.
Förstår storasyster, jag hade också hellre tagit ett par vita sneakers än ett par lackskor;-)
Kram/jenny

skriven
#4: Sandra

Nåå vilka söta skor :) Hoppas allt gick bra med dopet

skriven
#5: Madde

Hoppas allt gick bra på dopet, tur att ni hittade ett par skor som Emmy ville ha ;-) De kan ju va lite kinkiga ibland fyraåringarna ;-) Kram

skriven
#6: Solis

Hoppas allt gick bra på dopet!
Visst får du länka till mig! Ju fler som kommer och 'hälsar på' desto roligare!

skriven
#7: Frida

Men så söta tofflor!

skriven
#8: Anna

Till alla: Tack för de snälla kommentarerna om min lillsessas tofflor! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :