Bland presenter, snö och blomfat

Här kommer ett litet blandat inlägg... Först kan jag passa på att berätta att det händer massor i vårt familjeliv just nu. Det börjar röra på sig och det är inga tråkiga saker som händer :-) Exakt vad det är kan jag berätta när allt är klart och beslutat, så ni få ge er till tåls några dagar. Väldigt spännande och lite ovisst är det än, precis som när man ska öppna paket och det för mig osökt in på dagens första bild. *ler*

image100

Detta paket ska min vän E få när hon har inflyttningsfest på lördag. Hon vet nog inte om min blogg än, så därför vågar jag visa paketet men om hon av någon anledning skulle ha hittat hit avslöjar jag inte paketets innehåll. Så mycket kan jag berätta att det är något fint ur Villages nya vårkollektion och att det är något som jag själv gärna skulle vilja ha också ;-)

I går vräkte snön ner här i Umeå. Snöröjningen hade visst massor att göra och då får givetvis små gångvägar på Tomtebo inte så hög prioritet. Det var en svettig mamma som plöjde fram med den ena sessan i barnvagn och den andra på bob när det hade hämtats från dagis. Områdets traktor har varit i gång hela morgonen och så här ser det ut utanför vårt vardagsrum nu.

image101

Till våra fredagstacosmiddagar har jag hittat årets fynd. För detta fat betalade jag endast 5 kr på Expo, så det blir inte många ören per användningstillfälle. Vi har hunnit prova det en gång och det var mycket smidigt att ha alla grönsaker på ett och samma fat måste jag säga.

image102

Ha nu en riktigt bra torsdag allihop!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Livet i byn

Smart att kunna lägga upp alla grönsaker och annat på ett fat. Paketet ser mycket spännande ut...

~Livet i byn

skriven
#2: jenny

Roligt med inflyttningsfest:) present från village kan ju typ inte bli fel, allt dom har är ju så snyggt. Jodu, snö fick vi igår så det räcker & blir över, gruvade för att komma hem och måsta skotta hela uppfarten men som tur var hade snälla brorsan kommit med traktorn:)
Vilket bra fynd du gjort, skönt att kunna ha alla grönsaker på ett & samma fat. Kram/jenny

skriven
#3: Sandra

Svar: Jo det är lika bra att drömma sig bort från eländet :) Tommy har börjat kolla in reseguider, fast det är ju bara jobbigt eftersom det inte blir någon utlandsresa i år. Det är som att ha en härligt god godispåse framför näsan som man inte får äta.

Det ska bli spännande att höra vad som hänt och vad som är i paketet! Kram på dig

skriven
#4: Malin Inspiration & design

Men gud vad avis jag blev på fatet!! Så fint! Vil med ha till våra tcoskvällar!! =9 Kram & Godnatt!

skriven
#5: Jenny

Men oj så nyfiken man blev nu då! Vad spännande då det är positiva grejer som händer!
Och herregud så mycket snö! Här nere är barnen ute på sina cyklar och idag sken solen och det var verkligen värsta härliga vårdagen. Vi var ute i 2 timmar i lekparken idag. Men jag saknar snön, saknar norrland. Vill ju att barnen ska få åka pulka, skidor och skridskor... Men om en vecka åker vi till Skellefteå och mormor och morfar. Då hoppas vi få se lite snö i alla fall!
Kram på dig

skriven
#6: Jeanette

Snö? Det har vi här långt ner på västkusten inte sett röken av denna vinter... Vi har knoppar på träd och buskar, t.o.m blommorhar börjat leta sig fram ur marken!! Nu väntar vi med spänning på vilka roligheter som väntar er familj:)
Kram kram

skriven
#7: anna

vad underbart det ser ut med all snö, har inte sett snö på länge, vi får väl lite lite snö en gång om året här. Jag skulle bli jätteglad om jag fick ett sådan vackert inslaget paket.
Ha en trevlig dag
anna

skriven
#8: Solis

Snö! Det kommer man knappt ihåg hur det ser ut... Vet att det snöade när jag var liten, men nu vete tusan var den tagit vägen. Sista dagarna har vi här i Karlstad i alla fall haft soligt och riktigt fint vårväder. Tjejerna har tagit ut cyklarna ur förrådet och vi njuter så länge det varar.
Vad ska hända er??? Väntar med spänning!!!

skriven
#9: Pysselprinsessan

Jepp, det är trollhassel i min kruka!
Fint paket, pappret var riktigt snyggt!
Trevlig helg! Kram

skriven
#10: Malin

Nu blir man ju nyfiken:)

skriven
#11: Sofie

Vilket snyggt paket! Ett sånt där man inte vill riva upp, utan öppna varsamt och spara omslaget :) Ser att ni också fått mycket snö! Den kom bättre sent än aldrig... har varit snöfattigt i år. Fast i och för sig har man ju inte behövt skotta ihjäl sig då heller. *s*

Vilket sött serveringsfat! Lämpar sig ju utmärkt till tacos :) Ha en skön lördagkväll! Många kramar /Sofie

skriven

Kommentera inlägget här :